Tuppen i underläge!

God morgon.

Skoja inte att tuppen är i underläge nu. Halv fem steg jag upp. Fem befann jag mig nere i repan. Värmefläkt på. Tjocktröja under L-kläder på. T.o.m sminket är på. Nästan så jag får skämmas ju... Varför denna lyx med att stiga upp innan tuppen himself är för att några av gästerna åkte vid halv sex. Våra första underbara gäster...! Jobbar ungefär till nio innan jag får ta en liten sovis. Gud så jag ska kasta ner huvudet på kudden. Har fortfarande inte riktigt börjat lyssna på kroppen. Viljan att vara uppe lite lite längre är fortfarande högst i hierkan i Märtans värld.

Annars kommer det in ett nytt gäng britter i dag. Ser fram emot det. Även årets första Langley gäster gör entré. Ska bli väldigt kul. Nu drar det i gång på riktigt.. Under dagen ska vi julpynta repan, kolla städerskorna och checka in nya gäster. Antagligen också svara på frågor, ni vet dem där frågorna man snart kommer att ogilla bara för att det ALLTID är samma frågor. Eller, nej... det är lite av charmen med det hela ju :)

Vidare hade jag kanske den roligaste dagen på länge i går. Klockan sex på morgonen mötte jag upp Svennis i repan för att åka mot alla svenskars hjärta, IKEA. Allt började helt underbart med lite snöande och oops, sommardäcken kvar på bilen. För att inte oroa er kan jag kort och gott säga att vi kom ner från berget utan större problem (även om jag inte direkt kände mig kaxig där i bilen). Ett stopp i Val d’Isère för en genomgång av en arbetsguppgift och mega size god frulle (samma som vi har men sjukt mkt godare?!) innan vi satte oss  i bilen mot Grenoble.

Framme i Grenoble skulle vi först till typ fnac, stereoköp. Vi går in. Väljer. Går fram till hjälpdisken som man gör på elgiganten och gänget. Ett kvitto. Ehh? Stereon hämtas ut i en annan disk. Okej. Kö. Två mobiltelefoner också. Happ, man fick inte ta kartongen utan bara säga att man ville ha just den grejen och sen tada, få ett kvitto och gå till den där hämta-ut-disken. Vi fick en praktikant. Hon fipplar och jag och bossen känner oss mest i vägen. Telefonerna blir klara, och försvinner? Asså vi ska ha stereon också?! När den till slut var klart blev vi hänvisade till ett ställe för att hämta telefonerna och ett annat för att hämta stereon. Come on liksom?!

Är alldeles för trött för att skriva om hela dagen känner jag men att bossen kör halvt ett inbrottsförsök, vi snokar nästan i en säljares privata telefon, bossen är BIG time kissnödig och såg antagligen ut som en stereotjuv där han mer lr mindre springer genom köpcentrumet med stereon i högsta hugg. Själv fick man ont i magen av allt skratt. Skratt åt honom alltså :) Vidare till IKEA. Kolla bebissängar och sånt med sin chef är ju inte direkt hundra va?! Haha.. Köttbullar och potatis tänkte vi. Köttbullar och pommes tänkte fransoserna. Rör inte vår potatis säger jag bara! Lr, det var väl det dem gjorde?! Hmm.. Shoppa, shoppa. Ut mot bilen. En liten trottoarkant stod i vägen för lilla chefen och allt resulterade i att lilla Märtan la av världens garv. Skadeglädje. Grymt kul! Tyckte jag i alla fall. Haha.. Hundra saker till hände under dagen men kommer inte på dem nu.

På vägen hem så kunde vi fasen ha dött. Den där motorhuven liksom fladdrade som en vante men har man mig med i bilen funkar ju allt?! :) Nej men shit..

Klockan är halv åtta och han den där lilla chefen står och är allmänt dryg här bredvid mig. Bra start på dagen liksom! ;)

1½ timme kvar till sovis. Vila halsen. Lovar dig pappa, halsduken var inte tillräckligt virad runt halsen. Något det ska bli ändring på nu. Halsduken på 24/7! No shit!

Svennebanan här tycker jag borde skriva att han är en bra chef... Jojo.. Det kan han väl vara då. För den här gången. Haha :P

Nej, slut med drygandet...

 

Ha en bra lördag!

Ciao :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0