Helgens bravader

Lördag.
Bella och jag bestämde att vi, tillsammans med Sofie, skulle gå till en park i Le Vesinet. Jag tvekade länge som fasen för jag mådde apbajs och det vet vi väl alla hur det är :P Till sist tog jag på mig mjukisar, skidjackan, halsduk, mössa samt solbrillor. Var inte sol men ville inte visa min för dagen vackra nuna. Haha.. Mötte två killar på vägen som smålog lite - är rätt säker på att det var åt mig och min utstyrsel. Jag såg rent ut sagt förjävlig ut. Haha :) Kameran ville inte fungera heller så ni får inte se något bildbevis.

Jaja.. Traskade mot Bellas hus när jag kom på att jag skulle testa att ta vägen innan Bellas väg. Har funderat på det flera ggr. De måste ju gå ihop någonstans, tänkte lilla jag. STUPID. Vägarbetarna i jävla Le Vesinet hade ju vägrat att kirra en väg mellan de två gatorna. Jag såg Bellas husknut men kunde inte komma dit. Började gå tillbaka mot den riktiga gatan när Bella ringde och sa att hon skulle åka och hämta Sofie. Jag valde att traska hemåt i stället. Sur och tvär över situationen. Lyckad eftermiddag skulle man väl kunna sammanfatta det hela :)

Halv nio var det dags att bege sig igen. Allas vår värmlänning hade ju fyllt 19. Sushi-night var hennes önskan. Gick till Sushiplanet och där och då blev jag av med en oskuld till. Sushi-oskulden (okej, smakat en tugga av mamma en gång men det gills inte). Kan inte påstå att det var gott, men ej heller äckligt. Man måste nog ge det några gånger :)




1. födelsdagsbarnet i mitten
2. två debutanter och en halvdebutant
3. here it goes...
4. nå?
5. att äta med pinnar är en hel vetenskap!
6. sushi - close up!
7. Sofie gillar läget
8. haha.. är oskyldigare än det verkar :)
9. den mest oseriösa men som blev bäst :P

Hem till Fridas lilla studio för att förfesta. Flickorna hade införskaffat tre flaskor varav en jag hade tipsat om. Nämligen vattenmelon-likören som jag drack liiite för mycket av en gång. Jag valde att kasta in handduken tidigt då jag var allmänt bankrutt, mådde allmänt dåligt pga. förkylningen samt behövde sömn. Vet inte om man prioriterar sömn om man åker hem halv ett på natten??? I Frankrike-utgångs-tider var det tidigt :)

10. bra början på förfesten, hehe..

11. som sagt...
12. flickorna började bli på g...
13. hatten på
14. lagom stor kopp :)
15. kvinnan med tekoppen?!
16. Camilla
17. storlek 37?!

De hade tömt alla tre flaskor - egentligen behöver jag nog inte berätta vidare men känner för det. Bella och Sofie hade traskat genom Vesinet halv åtta(!) på morgonen. När jag kom hem till Bella strax efter elva då vi skulle på brunch, kom hon nerspringandes för trappan, still drunk. Så jäääkla kul. Skrattar fortfarande åt det. Haha..

Söndag.
Brunch som sagt. Sofie, Bella och Emelie har ju sett piggare ut måste jag få säga. Camilla orkade inte ta sig ur sängen och Frida kom lite senare. Kameror kikades igenom. Missade ju en sjujäkla utgång kan jag säga. Fasen! De hade dessutom kommit in gratis. Dumma, dumma förkylning!

Blev en lugn eftermiddag - ingen var speciellt pigg. Jag kände mig bakis jag med - antingen för att jag så gärna ville känna som dem eller för att jag var förkyld. Vet inte vilket ännu :P Jag följde med hem till Bella och vi kikade på "Livvakterna".

 

image298

 

image297
Bellas tv-rum. Satt jäkligt bra på den där "påsen" faktiskt!

 
Sådär lagom långt inlägg va?! :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nämen ojojoj! Känner du Frida? :D Hon gick en klass över mig (samma program och inriktning)! Vi var på samma skolresa till Rom i januari 2007! :D Haha världen är liten! :D

2008-04-01 @ 20:53:49
URL: http://eemmelie.blogg.se
Postat av: Marthina

Emelie: Med oj, ja det kan man säga du. Hehe, vad roligt. Haha :)

2008-04-02 @ 12:49:39
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0