heldagsvandring!

Heldagsvandring i dag. Första gången för mig. Jäkla nice den var. Härligt att dels få vandra igen samt att man vandrade högt upp på berget. Högsta punkten vi nådde var 1036 m.ö.h. Man kommer gästerna så nära när man åker i väg ett litet gäng och gör något. Helt underbart. Guidejobbet visar sig från sin bästa sida, alla gånger! Vandringen var totalt 6h, längsta promenaden jag har gjort hittills i mitt lilla liv.

Väl hemma på hotellet var Marthina en trött tjej. Jäklar så seg man var i kroppen. I think it's time to start att träna lite igen. Fatta känslan att få vara relativt tränad igen, ooohhh så sjukt underbar den känslan skulle vara.. Får ta och se över det där :)

I mårn ska jag och min kära farmor ta och bege oss mot Calvi på dagen, ska bli trevligt. Har ju inte hunnit umgås så mycket då jag jobbar en del.. Hann ju inte direkt förbereda mig så mycket genom att byta med dem andra om man säger så, hehe.. Annars var det lilla farmors födelsedag i går så jag pallrade mig upp till halv åtta (farmor är typ uppe vid sex men lade mig vid två och ville helst sova pretty längre) och sjöng för henne i korridoren där våra vägar möttes. Sedan fick hon lite blommor på rummet när hon kom tillbaka från en utflykt. Är man inte en go sondotter så säg :) På kvällen lyxade vi till det med lite crêpes - glamour for glamour som dem brukar säga.

HLR-kursen var otroligt givande. Han som berättade för oss var väldigt duktig på att få saker och ting att bli riktigt intressant att lyssna på (HLR är intressant i sig men..). När jag satt där kände jag att inget hade gått in och att jag blandade ihop allting men när allt fick sjunka in lite märkte jag att jag fasen har lärt mig HLR. Känns riktigt kul! Han och jag ska även snacka lite om ambulansyrket innan veckan tar slut - så fort kropp och mående och all sådan tjossan tas upp kommer sjuksyster-tankarna till liv igen. Han är dessutom ambulans-brandman på något konstigt sätt.

Annars så är man ju gräsänkling några dagar nu. Känns underligt, suspekt men framför allt lustigt då jag ska sova själv?! Var tog min lilla sambo vägen liksom.. Jo, sitt hemland. Glad för henne som får ta examen tillsammans med sin klass. Men ändå, trodde inte man fäste sig vid att vara sambo så lätt. Känns riktigt, riktigt konstigt. Kommer nog sova hos farmor imårn och på fredag tror jag. Hotellrum, hallå!

Men nej, lite action i form av sängdags kanske? Ska lägga upp bilder från i dag när jag tajmar så jag har kameran här nere på hotellet samtidigt som datorn är här :P Dock dog kameran rätt snart under vandringen, ni vet.. man är förutseende.. Lr inte..

Kram på er!!!

Greetings from Corsica

När t.o.m pappa kommenterar att jag är dålig på att uppdatera känner jag att det banne mig är jag som skärper mig.

De senaste dagarna har det varit värmebölja här. Dra på trissor så varmt. Det var inte trevligt att ha transfer i lördags kan jag säga, man kände sig sådär lagom fräsch när man totalt genomsvettig tog emot de nya gästerna.. Hem till hotellet några timmar, raggardusch och sen på't igen. Men.. För första gången körde jag transfer helt by heart.. Detta då jag glömde manuset hemma - men så jäkla glad i själen jag blev när jag insåg att det har satt sig :) Men det värsta av allt.. När jag står och välkomnar gäster på flygis känner jag igen en av dem som kommer in genom dörren. Där, från ingenstans står min alldeles egna farmor och bara är där. Jag får fram något i stil med "faaaarmor" i falsett, kramar om henne och börjar både skaka och gråta. Inte helt okej när femtioelva andra gäster vill veta vart dem ska åka. Jag har hela tiden tänkt att om mamma och pappa kommer, kommer dem att överraska mig men farmor... Helt sinnessjukt ju! Kan fortfarande inte fatta det. Har alltid drömt om att bli riktigt överraskad någon gång och nu är ju det gjort. Jaaa.. Det där gjorde ni bra släkten. Shit.. Mys är det att hon är här iaf :)

I dag hade jag Bonifatu-vandringen. Det är en två timmar lång vandring i ett skogsområde där man startar på 536 m. ö. h. och är som högst 743 m. ö. h. Det var underbart att få vandra igen, gjorde det första veckan med gäster men sedan dess har jag inte haft vandring på schemat. På onsdag har jag sedan heldagsvandringen för första gången. Vandring i ca. 6 h. Ska bli gött. Dock kommer gassande sol nog tära på en men hey, livet är ett äventyr och du är bjuden :)

Så min vecka ser nu ut såhär:

Måndag: Bonifatuvandring + reception 18-22
Tisdag: ledig - men ska till Parc de Saleccia (blompark) med farmor på förmiddagen och har sedan HLR-kurs från 11. På kvällen blir det lugnt då jag...
Onsdag: Heldagsvandring
Torsdag: Ledig till 16 och sedan bouleturnering och sedan musicquiz på kvällen
Fredag: Tur till staden Corte med stadsrundtur lr kortare vandring i Tavignanudalen
Lördag: Transfer all day..
Hotellet och sådant..

filmmys när det regnade ute

vadå, blåser det?

min lilla boning

liten del av Ile Rousse

Camp Rafalli - Främlingslegionen

några utav oss..

på främlingslegionen..

tight ass kallas det där för!

Camp Rafalli - helig mark!

Fotbollsträning

Kritan i ena halvan av matchstället vårat :)

han göre!

Scandolaturen

hos kaptenen

lite smått oskönt

Mia i Girolata - mysmys

Jo, men visst är det fint!

vackört!

Lite sånt därnt.

Ile Rousse och halvön Pietra ovanifrån

Vrålåket

Monticello

Party och galej

preparty
Stina (servis), jag, Åsa (Kids Club), Johanna (sambo, guide)

Pj (praktikantjävel), Maria (servis), Johan (he came and he left)

Bella, Stina och jag.

Åsa, Hanna (baren), Johanna

Nappe-veven!!!

Via ferratan!
Äntligen kom jag över min rädsla, tack tack tack Johan!

Johan strikes a pose

sjukt roligt - sjukt internt - gruppbild

Vatten, water, de l'eau

lagom grumligt i havet

Carro och jag dyket efter diamanter

Sa jag att jag är rätt het?

Rafting

taggad tjej -09

Våran båt - de e bà å åk!

lunch-häng

Tua (fd. guidechef), Johanna

Carro (servis), Mari (kock) och jag

Personaldag

liten smygtitt på Korsika

lite mera...

Vincent (fd. kock), Dennis (diskare)

Lättroad tjej

lekarna kunde börja

dragkamp

dem vann.. Grattis!

Nu har ni fått bilder så det räcker och blir över. Lilla Marthina ska ta och bege sig mot sängen, finns ju en morgondag också..

Hoppas allt är bra där hemma. Saknar er alla, det har jag börjat känna av nu..

Men jag har det verkligen toppen här, gillar läget va :)

Just ja, har ju ett litet mobilnummer här också: +33 6 09 165 484
Feel free to call sometime!

God natt allesammans!

levnadstecken

Nej, men dra på trissor att jag tänkte ta och skriva ett par rader. Var ju inte direkt igår som jag satt här. Dåliga samvetet har hälsat på några ggr men nu så :) Borde egentligen blogga varje dag för att få ner allt som händer här men det har jag ingen lust med, datorn börjar ju nästan bli dammig :)

I dag hade vi personaldag, den första för säsongen, och vi begav oss mot Lozari-stranden för att där ha en liten femkamp. Sjukt kul var det :) Mitt lag kom nog sist men tävlingsmänniskan i mig var inte ens närvarande. Bilder kommer (inte i kväll/ i natt för tröttheten vinner på den punkten). Tillbaka till hotellet för att sedan under middagen mingla lite bland gästerna - länge sedan jag minglade på riktigt kändes det som. Äntligen kände jag glädje igen...

Det är nämligen så att jag har haft en liten svacka i typ två veckor där jag till slut gick runt gråtfärdig dagarna i ända och var nära att säga upp mig. Inte pga. jobbet utan av andra anledningar. Jag är så pass lyckligt lottad att jag har världens bästa föräldrar, framför allt världens bästa pappa som alltid säger rätt saker när det ska sägas. Hade det inte varit för hans ord hade jag inte varit kvar här nu. Jag tog tag i allt och nu trivs jag som borde göra. Jag är mitt vanliga jag igen och älskar mitt jobb till 100 %

Nej, men fasen vad klockan är mycket och jag är egentligen inte klar på långa vägar..

Är ledig på onsdag så senast på onsdag ska jag uppdatera BIG time!