Min förmiddag!

Tog sovmorgon i morse. Börjar inte förrän halv elva på onsdagar, är ingen skola då. Skulle ha gått upp och pluggat egentligen men jag kunde inte somna i går. Gav upp till slut och började läsa i en bok. Jobbigt! Somnade till slut iaf.

I morse medan jag halvsov var det K.A.O.S på mittenvåningen. Jiises.. Ena stunden skrek minstingen och i andra Ostiane. Mitt i allt skriker Pia i stället för att prata. Poor F. alltså. Förstår inte hur jag inte kan bli irriterad på det. Eller peppar peppar, inte än. Kanske kommer :)

Blev barnvakt åt alla tre barnen de två timmar jag jobbade då F. skulle till doktorn. Hon trodde det skulle bli lugnt med lillen då han precis hade ätit/druckit. Mmm, precis. Innan hon åkte började han gallskrika. Jag blev imponerad av mig själv då jag behöll lugnet och hjälpte tjejerna lite först innan jag gick upp till honom. I vanliga fall hade jag kutat upp. När var jag så lugn och sansad sist egentligen? Haha :)

Så fort jag tog upp ungen blev han knäpptyst och när man sedan lade ned honom igen började visan om. Okej, nu kommer det lite väl mycket fakta men utav vad jag såg i blöjan gissade jag på magont. Valde att ringa min kära mor för att höra vad hon tyckte jag skulle göra. Kändes lite dumt att ringa henne och inte F. men fasen så mycket skönare att få förklarat för sig så man fattar direkt - i detta fall kände jag iaf så. Inte för att jag hade problem med att ha honom i famnen men ändå. Efter samtalet med mor somnade ungen direkt. Lade honom på mage i sängen för det var så han trivdes bäst i famnen. Någonstans i mig hörde jag en röst som viskade att det inte var rätt att lägga honom på mage. Ringde återigen mor min för att höra om det var bra att göra så. Till svar fick jag att man har kommit på att plötslig spädbarnsdöd ofta orsakas av att barnet sover på mage. THANK GOD att jag ringde mamma. Kul om det hade hänt något. Usch, vill inte ens tänka på det. Han lever, oroa er inte! :)

Sen har vi städat av lite grann. Vet ni hur lätt det är att få barn att göra lite nytta genom att berömma dem?! :) Nej, jag är faktiskt en snäll au-pair. Oftast är det jag som städar eller så hjälper jag till men de måste faktiskt lära sig också. Dock gjorde de det mesta i dag då jag hade lillen i famnen. De är så duktiga :) Är så stolt över dem!

image296


Nu är jag off duty till fyra.

Tänkte jag skulle ta tag i en idé jag har haft ett tag. Idén är att informera er lite mer om vad jag gör. Okej, är det enda jag skriver i denna blogg men jag menar typ hur och när jag jobbar etc. Lite mer fördjupning så att säga :) Vad tror ni om det? Verkar det vara en idé?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0