Nu funkar det igen

Äntligen! Nu kan man skriva i bloggen igen. Anledningen till uppehållet beror inte på mig utan på att blogg.se har hållt på att ändra hela bloggdomänen under några dagar.

Well.. Märtan var hemma hela dagen i går pga. sjukdom. Förkylning. Kommer att vara hemma i dag med. Känns som om den är på väg åt rätt håll. Hoppas verkligen det. Orkar inte vara förkyld, vill vara frisk som en nötkärna :)

Hittills i dag har jag tagit hand om lillen medan de andra åt frukost. Höll på att somna där jag satt med honom i famnen, haha. Därefter följde jag Pia till skolan och alldeles nyss kom jag hem från en liten shopping med Ostiane. TACK Leader Price för att ni har riktiga kassar. Allt går ned i en kasse istället för tio som på Super U. Hehe..

Update om helgen kommer inom sinom tid :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej på dig! Har läst genom din blogg nu och gillar den starkt! :D Jag börjar som au-pair i augusti, dock inte i Frankrike utan i Tyskland, men jag blir väldigt glad av dina inlägg! Du verkar ha fått en bra familj och förut har jag bara tänkt på baksidan av att åka iväg men nu längtar jag verkligen!
Ha det bra, från ett fan! ;D

2008-04-01 @ 13:22:58
URL: http://eemmelie.blogg.se
Postat av: Marthina

Emelie: Oj, tack! Vad glad jag blir. Funderar jämt på om folk gillar det jag skriver lr inte. Jag tänkte också alltid på baksidan av det hela innan jag åkte men nu vet jag att au-pair livet kan vara härligt:) Ska kika in din blogg! Påminn mig gärna innan du åker så jag kan följa dig:)

2008-04-01 @ 15:25:39
URL: http://marthinaas.blogg.se
Postat av: Emelie

Idag är det bara 121 dagar kvar tills kontraktet börjar ;) Fick det idag på posten förresten :D kontraktet alltså :P Minns inte riktigt hur jag hittade hit men jag tror jag sökte på google på bloggar om au-pair. En av mina kompisar var au-pair i Saint-Germain-en-Laye (tror jag stavade rätt) från augusti 2006 till juli 2007 och det var hon som tyckte jag skulle åka iväg, om jag har förstått det rätt så ligger inte den platsen så långt från dig. Ska påminna dig när jag åker och naturligtvis fortsätter jag följa din blogg!
Ha det bra!

2008-04-01 @ 15:54:47
URL: http://eemmelie.blogg.se
Postat av: Marthina

Emelie: Ja, St Germain ligger inte långt härifrån och du stavade alldeles korrekt :) Åhh, nu känner jag mig upprymd åt dej. Jag blev överlycklig när jag hittade denna familj. Kan du inte mejla mig och berätta om din familj, skulle vara superkul :)

2008-04-01 @ 18:06:22
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0