från klantarsle till städtant

I dag är det en sån där göra-massa-saker-dag. Har gjort nr.1 på listan redan. Lämna bilen på "verkstaden" och just det, nr.2 har jag också gjort. Promenaden med Harry blev ju direkt i dag eftersom jag var tvungen att komma hem från "verkstaden". Yeey!

Dagen började dock i småkaos. Klev upp halv tio efter morgonmys med Harry. En lapp ligger i köket Vulken 9.00. Jäklarns vad fort jag fick på mig kläder och jaa, inom några få minuter var vi på väg. Åkte till fel ställe, ingen mobil med mig. In till Malin och höra vart det låg och sen så.. Bara 50 min för sent. Promenad hem med Harryboy, i regn. När vi kommer upp på gården kommer jag på att på bilnyckeln sitter ju även hemnyckeln. De nycklarna lämnade jag ju hos verkstadskillen. Klantarslet Märta! Testade förrådsdörren och gissa om jag blev glad då den var öppen. Kommer in och mamma ringer. Berättar kaoset och hon svarar att hon hade skrivit nio för att jag sa det i går, han hade sagt att jag kunde komma när jag vaknat. Haha... Nu är bilen där iaf! :)


Mys med denna krabat är underbart!

Så.. Dagens to do är:

1. Lämna bilen på verkstaden
2. Promenad med Harry
3. Bädda rent i sängen
4. Plocka och dona
5. Städa
6. Handla
7. Laga mat

Såna där roliga måste-göra-saker som man helst av allt skjuter upp tills man inte längre har något val :S Måste dock understryka att denna gången gör jag allt innan mamma har sagt åt mig 7 ggr och jag själv inser att jag inte hittar saker och ting längre samt att det knastrar under fötterna när man går i rummet. Framsteg or what :)

Dags att börja leka cleaninglady då...

Ciao...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0