Fransk polis?

Shit. Verkligen asså. Jag kom hem halv tio. Har varit en lååång dag. Kom in vid tolv till stan men infot för franskan började inte förrän två (var ju tvungen att vara i tid, tyckte genbärarna mina.. Jo, precis...). Träffade på en kille som också skulle läsa franska, lr han chansade lite och fick en plats. Trevlig prick. Precis innan vi skulle gå in i salen kommer en old classmate, närmare bestämt Sonja. Nu är vi klasskompisar igen då, lr kollegor som dem sa på infot. Haha, kollegor.. Aja.. I övrigt blir det väl kul att plugga franska i höst. Var bara lite info vi fick så jag lyckades inte få något riktigt intryck av det hela.. Det kommer väl :P

Vidare blev det lite käk med Sonja innan jag begav mig mot Polishuset. Där skulle jag lyssna på information om polisyrket. Var väldigt intressant men jag vet inte om jag skulle palla att vara polis. Tror inte jag skulle kunna gå ur uniformen när jag är ledig. Psykiskt nedbrytande med andra ord. Men samtidigt, jäkla coolt att vara polis :)

Usch, mitt huvud dunkar.. Måste hoppa ner i sängen. Ska liksom hoppa på bussen 6.35(!) imårn, detta för att vi har diagnostiskt prov mellan 9-12. Är frivilligt men känns bra att göra det så man får en överblick över var man ligger, vilket i sin tur berättar om hur dödande teminen kommer att bli (som en av dem som informerade så fint uttryckte det...).

Det har alltså gått en dag och jag vill inte pendla i höst. Hur ska detta sluta?! Var nära att köra en sleep-over at Sonja's. Känns mest tragiskt, hehe.. Och det värsta av allt! Mamma sa till mig när jag mer lr mindre krävde tillbaka mitt rum att jag ändå skulle vilja flytta efter någon månad. Jag har varit hemma ungefär en månad och vad vill jag??? Usch, det är så jobbigt när föräldrar får rätt.. Haha..

Nej, nu måste jag sova..

Hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0