Hon och han

Åhh.. Har precis pratat med min kära vän Anna. Vi har krånglat fram och tillbaka i en veckas tid. Liksom inte tajmat varandra och glömt att höra av oss (läs: Märta). Men i dag så gick det vägen. Åhh. Saknar den tjejen och när man pratar med någon man var au-pair tillsammans med dyker ju miljoner minnen och tankar på Paris upp. Bring me back!

Efter vårat samtal har jag nu ännu mer frågetecken i mitt huvud om hur jag ska styra upp de närmsta åren av mitt liv. Gud så jobbigt det kan vara ibland. Hehe.. Nu har vi liksom planerat lr det poppade upp idéer om pluggande och resande. Hur ska jag få det här att gå ihop?! På något sätt ska det väl gå. Kan inte den där JC-mannen komma och ta mig med storm så jag tappar suget på att resa. Nej, fy fabian. Inget sånt ska få stoppa mig!

Har ju inte berättat om JC-mannen och min lilla fling. Hämta en kopp te, en ostsmörgås och sätt dig bekvämt för här kommer en lovestory utan dess like. Here it goes...

Mamma, jag och min bror d.y åker till Valbo köpcentrum för att kika i affärer. Kilar in på JC och såklart att det där
hettot jobbar. Kikar lite extra åt honom där man går och "kikar" på kläder. Haha.. Efter x antal affärer bestämmer sig mammsen för att gå tillbaka till JC och köpa ett par byxor. Väl där går vi ändå runt och klämmer och känner på kläder, fastän hon hade bestämt sig. Och nu, ställ ner koppen för nu kommer the thing.
        Jag står där och klämmer på ett par jeans när han går förbi mig, tar på min arm (okej, min kavajärm men den satt ju på min arm så jag säger armen) och säger något i stil med
- Snygg kavaj. Riktigt snygg! Jag får fram ett tack och när han gått ett par meter flög jag tillbaka till fjorton års åldern. Fnittrar, berättar för mamma och bror vad som hände och blir antagligen röd i fejset (och det blir jag inte ofta!). Därefter gick jag och fnittra och återberättade vad som hände hela tiden. Hela dagen kanske jag ska skriva. Drog rejäla slutsatser kan jag säga. Haha.. På kvällen berättade jag för pappa också - samma fjorton-års-fnitter kom tillbaka och jag var huuur löjlig som helst.

Skrattar för mig själv när jag skriver detta för jag var verkligen hur fjantig som helst. Här var det inget moget beteende what so ever. No, no! Men jag lovar er.. Nästa gång jag går in där kommer jag titta ännu mer åt hans håll. Jag menar, vi är ju så gott som tillsammans. Lr hur?! :D Att han har en ring på fingret är nog bara att han var för trött den där morgonen och satte den på fel finger. Han är INTE förlovad. Okej?! :)

Nej, back to earth tjejen...

Bad pappa ringa Mimmie för att be henne ringa mig. Desperat tjej -08! Dock svarade hon inte så jag får väl vänta helt enkelt...

Skulle egentligen bara skriva att jag hade pratat med Anna och det var trevligt. Tappade tråden lite kanske man kan säga :)

kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0