Tyngden på dalskidan, älskling!

Håller för stunden på att fylla i jobbansökan till Lindvallen i vinter. Måste ta en break och andas lite. Ogillar att skriva CV, ansökningar och såna jobbiga saker. Kan man inte gå någon kurs och lära sig lite tips och trix?! Det är ju inte direkt sista gången jag skriver en ansökan...

Ska väl satsa på att få i väg den innan middagen iaf.. (Kan ju hoppas att det blir en sen middag.. haha..)

Annars har dagen varit mycket intressant.. Not! Gick spåret med mammsen och Harry för att sedan traska runt i the foodstore.. Efter ett tag hemma åkte vi fram igen för att fixa klockorna våra. Hittade två par brillor jag vill ha. Lr nej, vill bara ha ena paret. Dem jag vill ha ska jag försöka införskaffa när csn-pengar trillar in på kontot. Det andra paret jag hittade påminde mig starkt om allas vår hunny, Stig-Helmer Olsson. Jag var superful i dem, mamma likaså. Men å andra sidan, Stig-Helmer är inte så superhet i sina heller.. Om min kamera hade fungerat hade jag ju kunnat visa er.. Åhh, vill ha min kamera! NU!

Juste.. Var helt konstig i morse. Ställde klockan på 08.10 i går då jag måste börja komma upp lite tidigare om dagarna. Vaknade och tyckte det var konstigt att mamma inte hade kommit in med Harry innan hon åkte till jobbet. Somnade dock om och en hemsk mardröm smög sig på. Handlade om Sälen, kompisar, en kille som var ute efter mig etc. Säger man inte att man oftast drömmer om saker som är aktuellt i sitt liv just för stunden? Sälen är ju rätt aktuellt för mig då jag och Mimmie pratar om det dagligen. Den där killen som var ute efter mig påminde lite om han i skräckfilmen vi såg på i söndags. Överlevde iaf drömmen, även om den var riktigt läskig. I vilket fall, vaknade sedan vid nio av att mamma kommer in i köket. "Neeej, mamma har försovit sig", tänkte jag och kilade upp för att hjälpa henne. KATSCHHHING - mamma var ledig i dag. Konstig morgon...

Om man skulle ta och försöka sig på den där ansökan igen så att den försvinner ur mitt liv någongång..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0