Kulturkrock

Är så glad att Camilla lämnade Sthlm bakom sig för att spendera en helg ute på landet. Har varit helmys. Kul att vi verkligen träffades, för ofta blir det att man snackar och sen händer inget.

Nåja.. Let's take it from the beginning :)

Hämtade kvinnan vid stationen för att sedan traska runt lite på stan i väntan på "tekoppen" då vi skulle ta en kaffe ihop. Blev en snabbis då vi var tvungna att bege oss hemåt. Men måste nämna att det var sjukt kul att vi, tre tjejer som träffades och blev vänner i Paris, sågs i Uppsala.

På hemvägen åkte vi förbi en hage med får och Camilla, the girl from the big city, kläcker ur sig något i stil med - Shit vad sött med får. Hej hallå kulturkrock?! :) Annars gick partytagget upp och ner under kvällen men till slut bestämde vi vad vi skulle göra. Blev Heby. Var jättekul att träffa folk man känner lite ytligt sådär men det var väl det. Var dansband på scen men oftast brukar det ändå vara lite blandad musik men icke sa nicke. Dansband ut i fingerspetsarna.

Lr vänta nu.. Kvällen hade ju sina komiska saker man kommer att minnas.. En sak jag kommer att minnas är denna:

Julia tyckte vi skulle köra på. Skitbra tyckte vi som hade med oss för lite pengar. Julia tyckte vi skulle testa "hennes" ställe... Hoppar över ett staket och kommer in på en gård när en ficklampa tänds helt från ingenstans. Camilla och Julia hoppar över staketet igen och går bort en liten bit medan jag, smartass no.1, ställer mig bakom ett fnutteträd (säkert ett äppelträd de planterade förra året), kikar ned på marken och drar slutsatsen att jag står i skuggan och inte syns. Ficklampan släcks och jag börjar gå tillbaka mot tjejerna när jag plötsligt märker att den så kallade ficklampemannen kommer gåendes över gården.. Vi springer därifrån, genom folkhavet och stannar först på andra sidan där alla andra skulle planka.

Läskigt or what! Själva situationen var läskig men vilken creepy människa som sitter och håller vakt med ficklampa hela kvällen. Fanns det inget bra på tv:n lr? Hehe..

Blev plankning in iaf.... Behöver jag nämna att vi inte försökte på Julias ställe igen? Haha..

Världens bästa pappa kom och hämtade oss när dansbands-galejet var över. Sååå skönt att få sova hemma, i sin egen säng!

Buss in till stan i dag, lunch på donken och när vi var på väg mot stationen pratar vi om hur hon såg på tifen, landet och oss. - Man märker ju att man åker norrut fick man till svar. När hon skulle härma hur hon tycker vi låter körde hon på norrländsk dialekt lr nåt i den stilen. Herregud :)

Ja men just ja.. Medan vinet pimplades i går kväll diskuterade vi hur vi ser på stockholmare och hur dem tror att vi ser på dem. Oj,oj,oj vad olika det blev :)

Men jag gillar min lilla stockholmska jättemkt iaf :)

 

Once upon a time in Paris.

Nu... Film!


Kommentarer
Postat av: Camilla

tack för en jätterolig helg :D trots kulturkrockar och dansband så hade jag det väldigt trevligt! nu är det din tur att komma till sveriges kära huvudstad. puss på dig tjejen!

2008-08-18 @ 09:25:11
Postat av: julia

hehe på något mysko sätt hittade jag din blogg och även detta inlägget om karnevalen. jag garvade när jag läste om ficklampemannen, det kommer jag minnas =) det var skitkul att träffa dig iaf och jag tycker lätt vi ska göra om det someday =)

2008-08-22 @ 12:33:01
URL: http://nettansfavvis.blogg.se/
Postat av: Marthina

Julia: Kul att du hittade mig här i bloggträsket! :) Ja, var riktigt skoj att träffa dej med och klart som sjutton vi ska göra om det (dock inte under dansbandsförhållanden va?!) hehe..

2008-08-22 @ 13:13:31
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0