Ledtråd: Kallt. Vilket land?

Det är fredag. Första kvällen på helgen. Okej, när jag postar detta inlägg är det lördag men just nu är det fredagkväll. Sluta babbla och kom till saken. I kväll var den kvällen då jag kunde göra något riktigt skoj för i mårn blir det lugna puckar eftersom jag jobbar 6.45-16.30 på söndag. (Vill bara meddela att det är ganska svårt att skriva när man har ett hundhuvud vilandes på ena armen....) I vilket fall, hade hoppats på något riktigt kalasigt en afton som denna men blidde spelkväll med syskon och svägerska. Lr vadå men blidde, det var hur kul som helst. Har skrattat hela kvällen. "Med andra ord" är såå roligt! Finns så många roliga citat jag skulle kunna skriva men jag bjuder på ett, ett jag myntade.
          Fick "Island" och det första jag säger, lr snarare stammar fram är - kaa - llt. Sen börjar jag asgarva och kan inte säga något mer. Jag skrattade för min ledtråd var så sjukt rutten. Den var ju inte sådär farligt långsökt egentligen men... Vi fick ingen poäng den gången. Vilket ni kanske redan förstått?! :)

Annars uppstod ett mindre drama då Harry fick ett getingstick. Mamma har sagt om och om igen att Harry inte får jaga getingar. Helt plötsligt när vi spelar spel börjar han pipa (läs: gråta) och haltar. Getingjävel! Han undkom tack vare snabba insatser. Neej, så farligt var det inte men man blir ju alltid lite extra orolig när det är en bebis det handlar om, visst då?! :)

Åhh, på tal om Harry ska jag berätta en faktiskt rätt hemsk sak. Harry är ju våran lilla bebis men han är ju ändå en hund. Svår balans där mellan ibland. Joo, Harry gillar inte att åka vår nya bil och vi tror det beror på att han inte ser så bra. En dag när han och jag skulle åka i väg blir jag helt ställd när jag öppnar bildörren för... Där, i baksätet, är min gamla bilstol. Första tanken är att Ahh, min kusin har åkt med mamma och pappa. En tiondelssekund senare slår det mig. Mamma och pappa (det var pappa) hade lagt in den i bilen för att Harry skulle komma upp lite och se bättre. Är inte detta tragiskt??? Joo, det är det! Jösses.

Nej, nu ska jag och Harry sova lite. Blir ju upp i ottan i mårn. Ska åka mot stan klockan nio. Herregud, övervägde allvarligt att ta bussen senare för att få sova längre. Vad är det med mig?!

För övrigt har det aldrig varit så många inne på min blogg på en dag som det har varit i dag. Sen att vissa kanske gått in ett par tre gånger är en annan sak :P

Gud vilket ointressant inlägg. Haha.. Stackars er som läst igenom detta. Men jag har inte så händelserika dagar nu för tiden :)

Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0