Heja, heja, heja

I går morse var det lite småkaos och denna dag började inte heller riktigt som jag hade tänkt. Dagliga morgonmyset med Harry och en Märta som snoozar hela tiden.. Okej, så långt helt normalt. Helt plötsligt hör man någon som kommer mot mitt rum. Bror. - Kan du skjutsa mig till bussen? Jaa, då har ungen försovit sig. Som den supersnälla syster jag är hoppar jag upp ur sängen, slänger på mig första bästa kläder (repris av gårdagen?) och sen är vi på väg. Kan säga er, var inte en kort bussjakt. Var nästan inne i Uppsala när vi hann ikapp den där gula saken. Hmm.. Men vad gör man inte för sin lillebror. Han skulle ju dessutom till Sthlm och kika på Filip och Fredrik. Allt var dock inte okej, jag höll på att dö på kuppen. Av hunger.

Måste ha frukost direkt när jag vaknar, i stort sett. Tycker synd om de som inte kan äta på morgonen. Herregud, dagens bästa mål är ju frukosten! Men som ni märker överlevde jag och sitter nu med en mätt mage :)

Har fått en dum ovana på kvällarna. Klockan 23.00-00.15 är det Sex and the City på trean. När det väl är slut kan jag ju inte somna så då kikar jag ytterligare en stund på tv:n. Usch, inge bra alls! I går började jag kika på Taxi 3 (underbart att få höra franska :)) eftersom jag hade stora problem att somna. Tror insomningsproblemet berodde på att jag bäddade nytt i sängen och valde att ta bort ett av täckena (har haft två täcken i sängen i säkert 4 år...) och det satte igång tankebanorna på mig. Dock somnade jag till slut och sov nog väldigt gott - vaknade helt glad i kroppen i dag!

Jaha.. Om man skulle ta och dona lite så att dagen kan börja. Känns som om jag har en del att göra. Ska promenera med Harry samt hälsa på hos farmor. Okej, kanske inte var sådär jättemkt att göra men ska ju in till stan senare i dag så jag har inte hela dagen på mig. Hehe.. Varför jag ska till stan är för att Bajen har match och sen jag kom hem är jag officiellt ett Bajenfan. Skrev i bloggen en gång för länge sen att jag och en kompis hade gjort en deal - fick jag en Bajensjal när jag kom hem skulle jag bli ett Bajenfan. Såklart att jag fick en så numera är jag alltså Bajenfan och i dag ska jag bekanta mig lite med laget tänkte jag :P

Hoppas ni får en trevlig fredag!

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0