mormors kola!

Satan i gatan vad slapp i bloggfingrarna jag har varit i dag.. Helt off i hövve..

Märtan klev inte upp förrän halv elva.. Dags att komma tillbaka in i morgonrutiner??? Well well, hämtade upp bror för att sedan leta julklappar i Sala. Efter många om och men hittade jag julklappar till de jag skulle köpa till. Papsen kommer att bli riktigt lycklig över en av sina klappar. Haha.. Maybe not :P Framtiden får utvisa hur lycklig han blev, kommentar om hans face när han öppnar paketet kommer..

Precis när jag skulle börja skriva om vad jag gjorde i skrivandets stund märkte jag att jag hade misslyckats med det jag höll på med. Nu är jag inne på försök nummer två. Försöker mig på att göra mormors julkola. Goa're kola finns fasen inte. Har inte käkat den på 10 år men i år tog jag saken i egna händer och bad morfar leta reda på receptet.. Saknaden tog överhanden! :)

Innan läggdags ska vi klä granen också. Mys!

Måste se till att somna i tid i kväll. Ska jobba mellan 6.45-16.00 i morgon så här gäller det att bli utvilad!

Nej, måste vaka över kolan! Hoppas, hoppas..

Kramen

Gaah, är ättika i blandningen och när man rör om i kastrullen letar den sig in i näsporerna med kraft. Äckligt som sjutton! Usch...

Aja, back to business!


uppd. 20.03

Jag tror banne mig vi lyckades. Mamma och jag höll koll på slutet. Dock råkade jag förstöra ett av mammas plastmått. Inte tänkte väl jag på att det var så varmt i kastrullen.. Hehe :P

Nu ska jag vänta som ett litet barn på tomten, fast på att kolan ska stelna till..

Det är oliiiiidligt spännande :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0