uppe med tuppen

Klockan är kvart över nio. Gröten forslas in i munnen. Märta är inte nyvkaen. I vanliga fall hade jag typ precis gått upp. Icke denna måndag. Nej, i dag var jag och Sonja ute och promenerade halv åtta. Duktigt må jag säga. Gick längs ån, det är bra mysigt på morgonarna ändå..

Och julkalendern. Jag tycker, helt ärligt, synd om barnen i dagens samhälle. Varför ska allt vara så överdrivet??? Inte var väl "Mysteriet på Greveholm" och de andra julkalendrarna överdrivna?

Dags att fixa till sig lite och sen bege sig till skolan. Nu är det dags att lägga i en högre växel - hur liiiite lust och ork jag än har. Wish me luck.

Ha en trevlig måndag :)

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0