Juldagen

God fortsättning!

Juldagen har varit helt underbart mysig hittills.. Sovmorgon och sen tur ut till Östa och lång promenad med familjen och farmor. Jag fick värsta makt-känslan när jag och Harry sprang före till bilen. När mamma, pappa och farmor kom åkte vi i väg. Power! Haha.. Fick en liten, liten förståelse för hur Hitler kände sig men jag blev snart lilla Märta igen och vände för att hämta upp dem :) Därefter lunch och fika hos farmor.. Nu sitter jag här och undrar vad som händer i kväll.. Har sagt hela tiden att det skulle bli kaos och som jag hade rätt.. Men men..


bror gjorde en jesus...



Syskonkärlek!

Julafton i går och allt började med frukost hos farmor och sen donade jag med den årliga julklappen till min faster. En ostbågspåse. I år körde jag gubben-i-lådan. Shit, vad kul det var. Så om ni vill hyra en gubbe-i-lådan någon gång, tveka inte på att ringa mig! :)

Kikade bara på tomteverkstaden, det enda bra på Kalle Anka. Pysslade i stället med min chokladmousse.. Misslyckades första försöket men sen så.. Jäkla mums det blev. Det finns hopp även för mig! :) Vi hade i år valt att lotta julklappsköpen, en julklapp à 500 kr till en i familjen. Jag fick ju pappa.. Han fick tröja och speedos, det sistnämnda är en otroligt intern grej i familjen Storm. Hehe.. Jag fick detta av min bror:





Vet inte om någon har blivit så glad för en spritflaska som jag.. Lr var inte för själva spriten, dricker knappt det utan jag blev helt salig över omslaget. Läskigt snyggt ju! Min bror mindes förra årets vodka-edition i form av discokula-känsla som jag så gärna ville ha.. Men då åkte vi utomlands och jag var inte 20 etc, etc.. Nu så :) Märtan är glad, hehe.. I övrigt fick jag den traditionella chokladasken, påslakanset, assietter, pengar samt att vi barn fick dvd:n med Björn Gustafsson. Kikade på den i dag. Han är bra ruuwlig den där killen! :)

Tänker dock aldrig mera stödja endast-en-julklapp-idén. Många klappar ska det vara och även tomte. Traditioner är till för att följas, helt klart. Jag är riktigt töntig när det kommer till sånt..

Nu ska jag fortsätta mumsa skumtomtar samt kika på tv.

Kramen

Kommentarer
Postat av: Bella

Snyggt fodral, välkommen till klubben ;) frågan är bara hur marcus hade fått tag i grejerna, trots sin ringa ålder ? ;P

2008-12-27 @ 06:32:16
Postat av: Marthina

Bella: Duu, jag har en till bror.. vi håller inte på med nå fuffens i denna familj! Min äldre bror är 24 så tror han klarade sig igenom systemet?! :)

2008-12-27 @ 13:44:58
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0