Andra dagen

Lika fint vader i dag som i gar. Barnen har haft barnvakt hela dagen sa Frédérique och jag har handlat massa mat. Hon ville att jag skulla fa ata det jag tycker om. Hon handlade for 2000 men allt var inte till mig. Hon handlade yoghurt och fruktkompotter till tusen at flickorna. Shiit assa :) Jag at iaf grot med drottningssylt till lunch. Mina frukostar ar hadanefter raddade :) Har kakat toastmackor i tva dagar, funkar inte riktigt for mig. Har har dem den lyxen att man kan fa maten hemkord - de kommer runt halv sju ikvall med den. Nagot for ICA i tifen det kanske..Haha..Just ja, Frédérique hatar att laga mat sa hon koper sa mycket fardigt hon bara kan. I gar at jag makaroner och tva stekta agg. Som det kanns nu kommer jag att vara en hejare i koket nar jag kommer hem...

Efter handlingen gick Frédérique och lade sig ett tag och i och med att barnen hade barnvakt tankte jag att jag kunde halsa pa Bella. Hon hade fortfarande lite feber sa jag har nu varit ute pa upptacktsfard har i Chatou. JATTEmysig stad. Ar en ratt gammal stad med fina hus. En man fragade om vagen till na stalle men jag var absolut inte ratt person att fraga..Haha..Gick forbi stationen, badhuset och Pias skola. Forsokte hitta till Ostiennes dagis men det gick inget vidare. Har knappt kort i dag med men sa fort jag far internet till min sa kommer det bilder. Blir val en uppsjo med kort da :)

Ostienne sager hela tiden "c'est quoi ça?" (vad ar det for nagonting?) och hon far nog inte de svar hon soker utav mig. Inte an iaf :) Hon fragade precis vad jag gjorde (tror jag) men hon gav upp direkt nastan..Inte latt att vara liten med en svenska i huset..Haha..

Vidare ska jag nog gora spraktest pa torsdag sa jag kan borja lasa franska sa fort som mojligt. Ska till St Germain med Bella da om hon ar frisk.

Har sa mycket saker att skriva har men det kommer inom kort!

Puss och kram

 


 


Kommentarer
Postat av: Henke

Hej=)
Skönt å höra att du har det bra, va lite orolig att du skulle vantrivas. Igår va det faktikst ganska fint väder här också.=) Längtar som fan tills värmen kommer på riktigt. Vi hörs väl.

Puss å kram

2008-02-12 @ 17:43:22
Postat av: Sara

haha nice marthina! lycka till med barnen och fransoserna! :D saknar dig!! pusspuss hörs // SN

2008-02-12 @ 17:45:22
Postat av: Malin

Hej gumman...
Kul att allt är bra, jag är lite avundsjuk...
men jag får komma ner och kolla in Paris sen:P
och du, vi saknar dig redan...
Massor av Kramar

2008-02-12 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0