Det klarnar för mig...

Precis käkat lunch med F. och C. Vi åt kanin och makaroner. Har ni ätit kanin förut? Är det vanligt i Sverige? Sa att det inte var det men jag vet inte. Jag har aldrig ätit det tidigare iaf. Om ni inte ätit kanin förut så smakade det som kyckling, inte så farligt alltså :) De gav mig nå pulver som man skulle blanda med vatten mot min mage. C. gjorde ju inte dirket reklam för den då det första han sa var att det var äckligt. De sa att det smakade som vägg typ. Kan inte annat än att hålla med dem, var precis så det smakade. Tänk dig en torr vägg. Såå äckligt! Hoppas att jag slipper ha ont i magen resten av tiden här, tänker iaf inte dricka vägg-drickan nå mer! Usch och fy...

Märker ni att jag har lite att göra i dag eller?! Uppdaterar bloggen hela tiden.. Hehe..

Saker och ting klarnar ju längre jag är här. C. och F. satt och pratade om Irland när vi åt. C. börjar jobba där nästa tisdag. Fick klart för mig i går att alla möbler ska med. Snacka om att krångla till allt, tänkte jag. En månad på Irland och alla möbler ska med, come on. I dag fick jag dock veta att de ska bo där i tre år fr.o.m september. I juni blir det mest en för-grej då skolor ska tittas ut osv. Det här huset ska hyras ut, kommer vara visning i slutet av mars, och jag tror det är därför vi ska vara i Bretagne hela juli. Jag har varit helt bakom flötet alltså :)

Tror jag ska försöka ta mig till en tobaksaffär och fylla på telefonen i eftermiddag så har jag iaf gjort något vettigt denna dag. Om det nu kan kallas vettigt. Får iaf frisk luft :) ...Amen just det, ibland är det såna bilköer på vägen precis bredvid huset att man inte får i sig en enda syremolekyl när man går bredvid, är så jävla äckligt. Är ju liksom van med lilla tifen jag. Funderar starkt på att börja gå en omväg till huset där det inte kör lika många bilar, tror det kan vara värt det i längden.

image94

Haha.. Jag ska verkligen inte söka in till någon konstnärlig utbildning. Tyckte ändå jag gjorde rätt så bra i från mig och jag är ambitiös som vill att ni ska få se hur det är :) Haha.. Det tjocka svarta strecket är alltså den väg jag går i dag och de gröna strecken är var jag borde gå, i fall ni inte förstod min vackra målning.

Avgaserna + att hela jävla Frankrike håller på bli inrökt kommer ju se till att man får allvarliga sjukdomar. Undrar hur många man möter per dag som röker? Utan överdrift är det säkert 90% fransoserna som blossar. Hej, mitt namn är Marthina och jag är emot rökning.. Hehe..

De här två positionerna har jag haft i dag. I am having fun.

  

have a nice weekend.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag har berättat på bloggen om vad det är jag läser och ska läsa nu :) Ha en bra helg. Kraam

2008-02-29 @ 13:58:59
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: mimmie

haha jag har typ bloggat hela dagen jag med. förutom att städat. men så for t adam kommer så ska vi ned på stan och kolla din jacket. puss

2008-02-29 @ 14:00:10
Postat av: mimmie

haha ja hoppas han blir glad nu=) haha vad är det för lurt du ska hitta på tro??? synd att du inte är hemma när jag fyller..=( tänkte bjuda till med middag.. får ta dt när du kommer hem=) vet du föresten jag håller på att blir sjuk, hade jätte ont i halsen
i morse, så jag sitter och äter citron nu.. så att jag inte blir sjuk tills på söndag. för det vore ju förarglit.

2008-02-29 @ 14:05:04
Postat av: mimmie

vi kan ju tatuera oss i magaluf sammtidigt=)

2008-02-29 @ 14:10:42
Postat av: mimmie

haha nu blev det många kommentarer=)

2008-02-29 @ 14:13:40
Postat av: Marthina

Alexandra: I'm going overthere right now. Heter det verkligen så??? Aja, du fattar nog iaf att jag kikar in nu direkt :)

Mimmie*4: Ska försöka kila iväg å fylla på telefunken snart, messar dej senare. Bli för fasen inte sjuk. Pressa i dej allt som kan hindra en sjukdom nu. Come on! :) Tatuera oss i maggan, njaej..men i sverige javisst. Satt å fundra på tatuering i nacken igår fakiskt. Puss söt!

2008-02-29 @ 14:29:42
URL: http://marthinaas.blogg.se
Postat av: Alexandra

haha. jo, men jag använder konstiga uttryck ;)

2008-02-29 @ 14:55:26
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: AMANDA

ja kanin har vi ocksâ ätit nâgra ggr här, jag tror inte heller det är sâ vanligt i Sverige.

2008-02-29 @ 17:57:14
URL: http://amandas.blogg.se
Postat av: HELENASCITY

rösta på HELENASCITY i min blogg =)

2008-02-29 @ 18:40:19
URL: http://metrobloggen.se/HELENASCITY
Postat av: Marthina

Alexandra: E bara härligt! :)

AMANDA: Vad tycker du om det då? :) Hiss lr diss?

HELENASCITY: Får väl ta och kika in det först :)

2008-02-29 @ 19:24:25
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0