En grå måndag

Usch vilken jobbig natt det har varit. Drömde en mardröm en person jag känner väldigt väl och jag är nästan säker på att drömmen gav mig något sorts tecken. Hmm.. Vaknade vid fyra och lyckades sedan somna om och drömma nå annat.

Just det, innan jag lade mig i går gick jag ned för att prata om i dag, vilka tider osv samt för att säga god natt. De frågade hur jag mådde och jag berättade att det kliade i halsen också. C. rusade i väg och hämtade massa grejer. De gör verkligen det lite värre än det är. Är ju bara förkyld men aja. Jag och Pia åkte dessutom till apoteket i dag för att köpa mera grejer. De hade inte ecinacea (hur stavas det?), tyvärr!

image63

Medicament, mår sååå dåligt! :)

Denna morgon har jag lämnat Ostiane på dagis pch sedan handlat lite grejer med Pia. Det gick jättebra tills vi kom hem. Det går ju iaf bättre och bättre. "Tålamod är au-pairens bästa vän" heter väl ordspråket???

Tar tillbaka det där med sommaren, som jag skrev i går. Har regnat i natt och det ska tydligen vara dåligt väder i veckan. Börjar tro att det är någon som vill mig illa, alltså!

Nu ska jag ta och bege mig till Bella. Hon har hand om fyra barn i dag, stackaren.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: mimmie

hoppas på att du blir bättre vännen...

2008-02-25 @ 16:07:57
Postat av: Marthina

mimmie: Kännner mej faktiskt lite bättre redan. Rinner bara ur näsan nu..hehe

2008-02-25 @ 17:37:47
URL: http://marthinaas.blogg.se
Postat av: Anna-Stina

Hej vännen! Gud ett sånt äventyr du får vara med om, måste vara mycket att smälta sådär på en gång men det verkar ju funka fint! Familjen låter dunder dessutom! Och shoppingen, mums :) Saknar dig och tänker på dig! Här hemma är allt som vanligt, samma gamla uppsala helt enkelt, med undantaget att det spirar lite vårkänslor här, dels vädermässigt men också känslomässigt ;) Krya på dig från förkylningen! PUSS

2008-02-25 @ 19:04:02
Postat av: Anna-Stina igen :)

Jag älskar dig förövrigt!

2008-02-25 @ 19:09:27
Postat av: Marthina

Anna-Stina: Ett mejl kommer till inom kort. Saknar dej BIG time! Älsko

2008-02-25 @ 20:47:20
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0