Fredagen är vår

Vår här i dag. Hade lätt kunnat tagit skinnjackan i dag ju..Bort det varma å in med det svala! :) Lugnt i dag, var själv med Pia en stund i morse vilket gick alldeles galant och sen var det bara att bege sig. Skolbänken är min vardag igen men som jag trivs där :)

Efter lektionen blev det en tur i St Germain (= affärer). Hittade ett par skor med stort S, ojojoj. Glömde bort att fota dem men hmm, det var "gubbskor" med klack. Så heta! 49 euro kostade dem. Ska ha dem i tanken, kanske kan hitta ett par liknande i morgon i Paris. Ska shoppa lite i morgon, var ett tag sen. Antar att kära Henrik suckar när han läser om att jag kanske ska köpa skor :P Haha..

Har inte ens varit här i två veckor än men har redan tröttnat på fransoserna. När jag gick St Germain stannar en kille bilen och börjar prata med mig. HALLÅ, man kan inte bara stanna mitt på en väg. CEREBRAL PARES! När jag sedan stod och ringde på porten här hemma var det någon som satt i en parkerad bil och började prata med mig. Åhh, blir så irriterad. USCH, USCH, USCH!!!

Börjar inte jobba förrän sex då F:s syster med barn är här. Systern tyckte att jag pratade bra franska, blir så glad varje gång någon säger det!  Jag funderar på att träna lite nu när jag har tiden till det. Löpning samt styrketräning à la Rockystyle :) Gym verkar inte vara en del av baguetteätarnas vardag, TYVÄRR!!! Funderar på att börja på yoga, kanske är nåt för mig. Vad tror ni?

Nu är det lov i två veckor, inte för att det påverkar mig så värst mycket men iaf. Lov är alltid lov :D

Dagens fråga: Är man bloggberoende om man tar med sig datorn in på toaletten??? :S

           

1. märtan i dag
2. på stationen
3. me doing St Germain
4. "klassen" + läraren
5. stationen i Chatou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0