Hus i helvete

Har blivit lite pluggande i dag ändå. Är lite stolt över att jag till slut satte mig ner och försökte vilket visade sig ge resultat, det brukar ju iofs alltid gå till på det sättet men iaf. Förstår nästan det där jäkla conditionnel nu. F. hjälpte mig lite nu i kväll så nu börjar kunskapen byggas på :)

Pia har fått vattkoppor (Ostiane hade precis haft det när jag kom) så det har varit mycket gråtande i dag. När jag satt på rummet och pluggade vid halv fyra (började fyra) så vare verkligen hus i helvete. När jag kom in i mamman och pappans rum satt båda ungarna å grät och det var inte nådigt. F. bara suckade..Hehe..Fick med Ostiane på en promenad med hennes docka i barnvagn iaf :) hehe..

I dag var det inte alls bra mellan mig och Pia. Hon vägrade lyda mig när jag sa åt henne när jag badade Ostiane så till slut åkte hon in på rummet. Var första gången jag gjorde så. Hon blev jätteledsen och sprang ned till mamman och då vare bara att hämta henne och sätta henne på sängen. Shiit vad tårar och skrik det var. Måste visa lite auktoritet när det gäller henne nu. Är nog rätt mesig mot henne :) I och med att Pia är sjuk så blire ingen skola för henne i morgon = lite sovmorgon för mig. Iaf bestämde mamman det nu ikväll. Skönt! Börjar en halvtimme senare kanske inte så mycket att hurra för men iaf :)

Skrev ju om Ostianes öga i morse. Det var en aning svullet i dag, ja. Hon verkade dock inte lida så värst mycket. tur :) Börjar tro att någon vill mig illa. Stod och lagade lunch i dag när kastrullocket åkte ned i golvet och så var det fullt med glassplitter på golvet. KUL?? Inte direkt du...

see you soon :)




märta i dag! (spillde (surprised??) dock så jag bytte till svart topp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0