What a day

I dag har de hant saker..Jag, Pia och Ostiane skulle ga och kopa baguette for att sedan ga till ett stalle dar det fanns rutschkana. Frédérique forklarade vagen till rutschkanan snabbt innan vi gick men Pia visste var den lag sa hon kunde forklara. Att ga till bageriet och kopa en baguette som mellanmal gick perfekt..Ostiane i barnvagnen och Pia bredvid. Sen blev det bara skit..Haha..Jag foljde hennes anvisningar men vi kom langre och langre bort..Mitt i allt skulle hon kissa..Letade upp en restaurang sa det problemet var snart ur varlden..Rutschkaneproblemet fanns kvar..Nar vi hamnade i en atervandsgrand gav jag upp..Da skulle vi iaf ga hem for att ata lunch..Val hemma forklarade jag for Frédérique och nu vet jag var rutschkanan ligger..Den ligger mitt emot bageriet, bara att ga over vagen. YEEES!!! :) Blev na missforstand mellan mig och Pia..Haha..

Cyklade till Bella i dag vilket bara tar ca. fem minuter. Var dar ett tag men hon ville vila eftersom hon fortfarande madde lite daligt sa da vare bara att cykla hem igen. Bara njuter av vadret, har nog aldrig tidigare cyklat och bara njutit :)

Frédérique kan laga mat om hon vill, at jattegod kyckling med ris till lunch i dag..Pa eftermiddagen skjutsade F. oss till en park med rutschkana..Usch, var lite laskigt med tanke pa allt man last om kidnappningar i lekparker men det gick bra. Sprang upp och ned for en 1 m hog backe ca. 50 ggr..Haha..Jag var aven en krokodil som var hungrig :) Tur att barnasinnet ar kvar..Nar F. kom for att hamta oss kom en kille fram och bjod ut mig..Haha, efter tre dagar har..F. sa att hon aldrig skulle lamna mig sjalv :)

Badade barnen sjalv i dag, gick bra.. Kanns bra att F. litar pa mig..Nar de sedan skulle lagga sig fick jag godnattpuss av bada. De ar sa sota!!! Larde Pia lite svenska i dag ocksa :) (heter det verkligen larde?)

I morgon ska jag ga med Pia till skolan for forsta gangen. Hoppas hon inte staller alltfor manga fragor - det ar da hon kanns jobbig..Hehe..Men vi ar dar pa tre min sa det ar nog lugnt.

Blir mycket skrivande om barnen nu i borjan, gor ju inte sa mycket annat an sa lange. Har i Fr. sager man Madame till aldre/gifta kvinnor och Mademoiselle till de yngre kvinnorna (Monsieur till man/pojkar) och jag blir kallad madame hela tiden. Kanns krankande som fan. Tanker redan som en fransyska..Haha..Bella och jag pratade om det i dag. Var bara att vanja sig, sa hon. Jaja:)

Nu ar det nog dags att sova. Ar jattetrott - ar sa mycket nya intryck hela tiden men det ar kul!

Puss kram



1. Jag hittade Bellas gata :)
2. Ostiane och Pia under rutschkaneletandet
3. backen vi sprang i...
4. söta syskon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0