Back in Paris!

Hej min kära blogg :P 

Nu har jag varit i Paris sen i torsdags kväll. Har ju semester nu =) Lite snabbt.. Tâgresan var sââ lâng (3,5h) men när jag väl var framme var känslan enorm. Jag har kommit att älska denna stad. Frân början var vi inte alls direkt inne pâ kärleksspâret men nu sâ. Köpte tâgbiljett och blev pâ utbjuden pâ samma gâng. Log hela vägen till biljettautomaten. OBS! Leendet var inte för att han var snygg lr nâgot sânt (det var han inte) utan för att jag var tillbaka i Paris. Irländarna sa ju ingenting och tydligen hade jag vant mig vid alla dessa kommentarer frân killar, som jag avskydde när jag först kom. Jaja.. 

Bor hos Emelie när jag är här och i torsdags kväll drack vi lite vitt vin och gissa om min förvâning när jag smuttade pâ det och smaklökarna överlevde. Det var ju ta mej tusan inte äckligt. Jag är mycket, mycket positiv inför att klara mitt lära-mig-dricka-vin-i-Frankrike-mâl! =) Satt sedan pâ internet till 02.00 (gick ju inte att koppla upp sig i sommarhuset, anledningen till varför jag är sâ tyst..). Annars fnittrade jag hela kvällen av lycka över att vara här igen.

I gâr var det Paris city som gällde. Bella, Emelie och jag besökte katakomberna, underjordiska gângar med massa skelett, men kan inte pâstâ att jag skulle rekommendera det. Ni kan ju alltid besöka det om ni skulle fâ dötid över när ni är i Paris. Sâ superintressant var det. Gick i ca 45 minuter och sâg benpipor och skallar uppradade längs hela vandringen. Var ju häftigt de första 100 metrarna men fasen inte efter tio minuter. Aja, har iaf besökt det =)

Hem och dona för kvällen. Sofie, Emelie och jag käkade middag här för att sedan möta upp Bella pâ tâget. Hon hade haft avskedsmiddag med familjen. Drog vidare till champsan, gick in pâ Worldplace och that`s it. Bella och SOfie âkte hem rätt snart men Emelie och jag valde att hâlla ut. Kom mer folk, skakade lite rumpa men var inte sâdär superskoj. Blev bussen hem vid halv tre. 

Nu har vi tagit oss upp ur sängarna, bâda har pain i fossingarna (bara att vänja sig, är ytterligare 4 dagar här..), är aningens trötta men nu är det bara att slänga i sig some frulle och sen köra igen. 

Ikväll väntas Alicia Keys-konsert. Hon sjunger som en gudinna sâ det ska bli nice =) 

Ska försöka blogga lite mer nu när jag är här men det är annat som prioriteras dessa dagar. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0