I'm home. Home in Sweden.

Herregud. Jag är i Sverige. I mitt fädernesland. Känns riktigt konstigt. Det måste jag säga. Landade vid midnatt för att vid halv ett krama om min familj. Tårar kom när jag kramade om min älskade far. Men trodde inget annat heller.. hehe.. Och hur glad jag blev när jag fick pussa på älskade Harry går inte att beskriva. Jösses, den lilla kraken..

Jag trodde det skulle kännas jättestort att åka genom the city men det kändes mest "jaha".. Haha.. Men att kliva in i huset och känna doften av hemma var härligt. Och ni ska veta.. Lingongrova med skivbar leverpastej på samt en kopp äppelte är bra ljuvligt. Det var fest för smaklökarna igår natt. Det vill jag lova. Har nu lovat mig själv att inte klaga på svensk mat fram till jul. Så härligt känns det att få äta svensk mat igen :)

Annars så känns det hittills lite delat att vara hemma. Det måste jag erkänna. Kände mig inte alls klar med Frankrike och som jag tycker om familjen. Att säga farväl var inte kul. Inte någonstans!

Ska sätta mig ner om några dagar och tänka igenom mitt halvår som au-pair. Det är mycket som hänt. Jag har lärt mig så otroligt mycket. Om livet, mig själv och mycket annat. T.ex att göra omelett och att tvätta utan be mamma om hjälp. Haha.. Jaa, jag vet nu att jag har varit lite bortskämd i mitt liv :P I vilket fall, när jag tänkt ska jag skriva ned allt i bloggen.. Det kommer bli långt...

Juste, måste väl kanske bli en bildfestival snart också.. Har mycket bilder jag vill dela med mig av. Men min kamera är numera paj. Den tappades i golvet under Alicia Keys-konserten och sen dess har jag fått leva med en engångskamera.. Vill ha min tillbaka, så mkt kan man väl säga.

Nu ska jag umgås med min familj igen för att sedan sätta mig framför tv:n och njuta av "Allsång på Skansen". Skulle kunna parta järnet men vill umgås familjen lite innan jag beger mig ut på partajstigen :)

Kram, kram..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0