Mina dagar i Paris

Oj.. Min sista dag i Paris är kommen. Saker och ting blev inte alls som jag hade tänkt/ trott men jag är ända helnöjd med min semester! Nu ska jag alltsâ sâ kort som möjligt âterberätta mina sex dagar.. Wish me luck, please!

Torsdag blev ju som jag redan skrivit en lâng tâgresa med ett lugnt avslutande. Blev lite vin hos Emelie och internet till tvâ pâ natten.

Fredag spenderades i Paris med Emelie. Pâ kvällen ât Sofie, jag och Emelie här innan vi och Bella drog till Worldplace. Sofie och Bella kastade in handduken ganska snart eftersom vi antingen hade kommit alldeles för tidigt lr att folket inte ville vara där denna afton. Antagligen var vi där alldeles för tidigt. Emelie och jag skakade lite rumpa innan vi bestämde oss att bege oss hemât. Skulle dessutom bli bjudna pâ mat av tvâ killar men ganska snart ângrade vi oss och hoppade pâ bussen hem. Här började fötterna visa att de ocksâ finns. Aj. 

Lördag blev en lugn dag. Vi bestämde att âka in till Paris ganska sent. Sâ innan vi âkte städade Emelie undan lite och jag kikade pâ "27 dresses". Den filmen var väldigt intetsägande i början men pâ slutet blev den bättre. Inte jättebra. När vi kom in till Paris var vi pâ ett mission. Iaf Emelie. Mellow Yellow skulle besökas och skor skulle provas :) Emelie hittade ett par och jag tror hon kommer att slänga upp dem pâ köpdisken i dag :) Därefter begav vi oss till Pantheon för att käka libanesiskt med Sofie. Hört att det ska vara jättegott. Har fortfarande bara hört att det var gott dâ vi inte hittade restaurangen nâgonstans och tiden tickade pâ. Blev till slut ett litet hak i St Michel. Pizza skulle intas men sâ kom jag av nâgon förjäkla dum anledning, som jag inte vet själv, att jag skulle ha Spaghetti à la Bolognaise. 10 tuggor och sen gick det bara inte. Det var verkligen inte gott. Man ska köra pâ sitt första val. Tänk pâ det nästa gâng, Marthina! 

Därefter âkte vi till Bercy och sen var det skönsâng all night long. Alla som känner mig vet att det inte är mig själv jag syftar pâ. Haha.. Nej, Alicia Keys fick stâ för det. Säger det, har ni chansen att se hennes konsert lr henne live överhuvudtaget sâ se henne. Jiiises vad bra hon är. Gillade jag henne innan sâ älskar jag henne nu!!! Hela konserten var sâââ bra. Sâng, dans och bakgrundsbilder etc... Dock kändes det som om jag hade gâtt i stilettklockar i 2 dygn utan stopp, fastän jag stod i ballerina. Jääklar vad ont dem gjorde. Efter konserten blev det hem till sängen.

Söndag blev en sittandets-dag. Helmysig. Vi mötte upp Frida och begav oss till Starbucks. "Drinks on me" sa Frida :) Satt där ett par timmar (deras cheesecake är mumma) innan vi bestämde oss för att inta en Happy Hour. Som vanligt när det gäller oss blev det gâ, gâ och gâ. Hittade till slut ett ställe där vi intog en drink. Nu, när det snart är över levde vi äkta franskt. Sedan fick jag min vilja i genom. Iaf halvt men sâ pass att jag blev nöjd. Vi begav oss till Oz för en drink. Blev inget party, party pâ Oz denna gângen men en drink iaf :) När vi var färdiga där âkte vi till Bastille och Sushi planet och jaa, jag har börjat gilla sushi nu ocksâ. Det var verkligen en fröjd för smaklökarna. Att det var rullband man tog maten ifrân gjorde det hela ännu bättre :) Frida hängde pâ hit för att sova och hmm, blev det 2,5 h sömn? Kul hade vi iaf.

I gâr... I gâr.. Ja, i gâr var det 14 juli vilket betyder nationaldag i Frankrike. Gick upp strax efter sex pâ morgonen. Halv âtta tog vi tâget in. Vi sâg paraden pâ Champs Elysée. När presidenten Nicolas Sarkozy kom jublar jag "Ahhh, det är Jacques Chirac" . Great Märta! Dagens första blunder. Haha.. Var gassande sol men allt var sââ härligt. Lunch pâ donken och visste ni att man kan handla själv nu. Lr via sân där automat där man fâr ett kvitto som man visar upp i kassan. Gick mkt snabbare. Finns det i Sverige ocksâ kanske? Sedan drog vi till Champs de marche (heter den sâ?) som är parken vid Eiffeltornet. Satt där hela em, hade picknick  och vid nio började en konsert och sedan avslutades kvällen med ett 20 min lângt fyrverkeri. Jag stod och log hela fyrverkeritiden. Har aldrig gillat ljudet av fyrverkerier men de spelades musik till. Sân där pampig musik. Kände mig helt tom efterât. Ville bara lägga handen pâ hjärtat och säga "Vive la France" men det kunde jag ju inte. Aaaa, ni mâste hit en 14 juli. Vilken dag! 

Nu har jag packat. Har inte shoppat nâgot men kommer ändâ hem med mer saker än när jag kom. Frida skulle nämligen slänga kläder sâ jag och Emelie kikade igenom lite. Nu är jag en jacka, en tröja och en poncho rikare. Har ju även fâtt min skinnjacka som jag glömde hos Bella när vi reste till Irland :) 

Snart ska Emelie och jag âka till Chatou. Min hemstad. Vi ska till Super U och inhandla en sak. Vad gör man inte för sin bror liksom?! Sedan ska jag fâ se "mitt" hus en sista gâng. Kommer bli helt sentimental. Âhhh... Därefter gâr färden mot Paris. 

Tâget avgâr 17.05. Kommer till Auray vid halv nio ikväll. Därefter väntas 13 dagar innan mitt au-pair liv är slut. Guud... Okej, den diskussionen tar vi en annan gâng! 

Vet att det blir konstiga tecken i mina inlägg. Kan det ha att göra med att jag sitter vid en Mac? Tycker inte att det borde göra nâgon skillnad. Hoppas ni läser iaf :)

Detta kan komma att bli mitt sista inlägg innan dagen D. Annars hörs vi dâ lr i Sverige! :)

Kram...

Kommentarer
Postat av: Sonia

Hej tjejen! Kul med uppdateringar! Träffade Anna-Stina igår och vi bestämde att vi tre ska hitta på nåt när du är hemma igen, vad sägs? Inte långt kvar nu iallfall... Saknar dig. Puss!

2008-07-17 @ 19:14:37
Postat av: mimmie

nu är det inte långt kvar sötis.. du vi måste ses på måndag det är bokat.. för någon dag senare i veckan ska vi ut med båten med adams mor och far.. så kah MÅSTE få träffa dig. kanske kan hämta dig eller något vore en ära.. eller komma till flygplatsen i alla fall.=) puss söt. lägntar till vi får ha en vanlig vardag ihop=)

2008-07-20 @ 18:10:50
Postat av: marcus

Gött mos du sis. Hur många blev det då ? 4-5 kanske 6 eller! Men du erkänn att macarna är så jäkla sköna :D

vi synes om 97 timmar och 51 minuter :)

2008-07-25 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0