It's done

Oh my...

Biljetten är bokad.

Känns för stunden helt okej. Inga konstigheter men så fort jag kommer innanför dörren och berättar exakt tider och sånt för familjen kommer det kännas allt annat än okej. Om drygt en månad står jag på svensk mark igen. Okej, det känns inte okej. Skojade bara nyss. SJUUUUKT! Som en annan au-pair tjej sa när hon skulle åka. Vadå, ska jag hem? Jag bor ju här! Så känner jag med. Jag har en vardag här. Jag lever här. Väl?

I bilen när vi var på väg för att handla i förmiddags frågade Pia om jag skulle åka plan snart. Om jag skulle åka uppe i himlen. Hon sa även att hon kommer bli ledsen när jag åker. Tårarna brände. Det gör dem även nu när jag tänker på vad denna lilla 3-åring sa till mig. Vi är de tre systrarna. Pia, Ostiane och jag. Så är det!

Ska snart kila hem då vi ska åka till ett akvarium. Annars har det regnat hela dagen. Är uppehåll nu märkte jag. Hoppas det fortsätter så till jag iaf kommit innanför dörren hemma. Håller tummen! MEN, igår var det faktiskt fint heeeela dagen. Döm om våran förvåning. Haha.. Vi har verkligen bestämt att på Irland regnar det alltid.

I morgon ska vi åka lite bil. Ska kika runt lite på Irland. Detta för att göra någonting och för att jag inte kommer att se Irland annars. Fint av dem. Sötnötar! Då får vi se om Irlands landskap är så fint som alla säger....

Jag hade en del förutfattade meningar om Irland innan jag kom hit. Mina förutfattade meningar om att alla irländare är rödhåriga och fräkninga får nog slängas i sopen. DOCK, för stunden sitter det en fräknig rödtott med en tröja i Irlands färger mitt emot mig. Gissa om min-förutfattade-meningar-del-av-hjärnan ler. Haha. Vill understryka att jag inte har något negativt att säga om rödhåriga. Bara det att jag trodde alla var det här.

Nej ni.. Better get going. Magen hungrar också. Eller Är jag kanske bajsnödig? Antar att det visar sig inom snar framtid. Haha :)

Just ja. Datumet för hemresa kanske ni vill veta?!

Ni får vänta ett tag till :D

Trevlig midsommar förresten!

Kram på dä.

Kommentarer
Postat av: mamma

kan du inte lägga in lite bilder från Irland. Skulle va trevligt att se huset.

2008-06-22 @ 14:51:12
Postat av: mimmie

hohie..=) jag vill verkligem veta datumet för hem resan nu.=) just ja föresten, vet du att adam och hans TROGNA vän kapten ska ju till irland vecka 30 tror jag. vore ju kul om ni skulle stöta på varandra..=)en av dom i alla fall hehe..jag vet inte riktigt vart dom ska men.. puss på dig

2008-06-23 @ 11:23:33
Postat av: mimmie

hallå igen. hur är stan en sån här kväll i augusti innan somarns regnat bort, ja det va längesen,, nej j ag skojja hehe du jag kollar på hyres lägenheter lite överallt utomlands vore roligt om man hyrde en typ 2 månader eller något.. tänk på det du.. =) pjuss

2008-06-23 @ 12:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0