Måndagsupdate

I dag hände något oväntat. Riktigt oväntat. C:s mobiltelefon ringer. F. passar telefonen till mig efter ett tappert försök till att förstå. Nisse telefonfixare. Han kom efter två minuter och nu har vi en fungerande telefon. Ett steg närmare mänskligheten med andra ord. Haha..

I går letade vi restauranger halva fm. Där vi skulle äta brunch var det stängt, vilket det var ungefär överallt. Vi kämpade i motvind. Verkligen. Var hela havet stormar i går. Herre i min själ vad det blåste. Ostianes önskning var fin. "Jag vill ha sol". Sötbarnet. Hamnade till slut på ett hotell precis bredvid oss där vi åt en smarrig lunch. Efter siestan åkte vi till city och kikade in affärer (blev tydligen inge landskapskikande?) men det mesta stängde när vi kom. Tajming, tajming, tajming. För övrigt är det rea här nu. Stackars, stackars resväska.. Haha.. Har dock bestämt mig för att inte shoppa förrän sista dagarna..

Kan inte gå in på min blogg så jag svarar på kommentarer här..
Mimmie, jag är på grymt sugen på lägenhet utomlands. Kika vidare du! :)
Mamma, jag ska. Lovar. Är lite för bekväm bara. Får ta tag i det där.

I fm. ville tjejerna till parken men det är inte direkt så att jag längtar till att gå till parken. Blir liksom en tur varje dag. Vi ska vara här i två veckor till... Jag bestämde att vi skulle promenera och kika på tåget istället. Tänk vad lite det krävs för att få barn nöjda. De såg tre tåg och ville helst stanna längre när jag tyckte vi hade sett tillräckligt många :)

Jo juste ja, i lördags. Vi sätter oss i bilen. Svänger höger ut från vår gata ut på en annan liten gata. Rullar en liten bit. Stannar. Svänger höger igen ut på en liten väg. Kommer fram till en rondell när C. plötsligt märker att han kör på fel sida. Haha. Kuligt värre. Vänstertrafik är inte lätt i början, även om han verkligen har fått in snitsen.

Mina vänner. Datumet för hemfärd är 28 juli :)

Nu ska jag kila hem. Ska ringa till svenska ambassaden. Måste hitta svensk tandläkare. Måste till tandläkaren. Igen. Suck!

Kram på dä.


Kommentarer
Postat av: Emelie

28 juli, det datumet har jag bokat min nerresa till Tyskland. Börjar jobba den 1 augusti.

Jag måste bara fråga om du gjorde någon läkarundersökning innan du åkte, för det måste jag och jag har ingen aning om vart jag ska få tag i något intyg som de kan skriva under :S

2008-06-24 @ 17:52:32
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: Philip

Hallå! Äntligen lite livstecken ifrån din sida hehe :) hände inte mkt i bloggen där ett tag...men men, hoppas du har det bra!



Har irländarna lika skön dialekt som man hör på filmer? =)



Kram



// Philip

2008-06-25 @ 17:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0