Freitag

I dag är det verkligen en sån där dag med sista-händelser. Se bara:

- Sista gången jag gick med Pia till skolan
- Sista gången jag gick med Ostiane till dagis
- Sista Fredagen här i Chatou som au-pair

Okej, var inte så många saker men lite kan vara stort. Finns det nå uttryck som heter så? Om inte så skapade jag precis ett. Lite kan vara stort. Fasen.. Nej, ingen idé att låta tankarna börja snurra. Åhh... Å vet ni vad, Pia och jag har verkligen tagit oss vidare till nästa level. Nu är vi inne på fjärde dagen då hon är helt underbar mot mig. Kan nästan inte tro att det är sant. Ni ska få se en bild på det t.o.m. Gissa om jag blev chockad. Älska dessa barn!


Helt plötsligt i mitt foto-maraton gav hon mig en puss på kinden
när jag knäppte. Jag föll som en fura. SÖTBARN! (lägg helst inte märke till
min helt fuckade mun. Haha..)

Dagens outfit à la Pia med våra bakade kakor i handen.

On our way...

Vid dagiset. O. ser hård ut :)

Vad har dagen annars att erbjuda då? Ska strax kila i väg till La Défence. Måste kika in lite fler grejer. Tekoppen och jag var inte tiptop igår. Vi gick mest och suckade. Eller. Vi bestämde att Starbucks nog skulle rädda oss. Emelie joinade också. Efter lite kaffe var vi tiptop. Då var dock inte tiden längre på vår sida så det blev mest småstressigt. Fick iaf med mig ett armband, franskt mainkyr-set och sandaler (bilder kommer). Vad fult ordet sandaler är, tycker ni inte? Men det var ju faktiskt såna jag fick med mig hem. Nej, ska komma på ett nytt namn för sandaler. Vägrar säga ordet sandaler. Är dock inte säker på dem. Är gula. Äckligt sköna och modellen är snygg men gult. Jag älskar gult men är det inte lite svårmatchat? Är verkligen gulaste gul typ.

Åhh, jag har för mkt att göra i dag egentligen. Detta är vad jag skulle vilja hinna göra:

- träna
- städa av mitt rum
- börja packa
- mysa med Bella
- kika sista säsongen av SATC
- ta en biltur här i Chatou med Bella och filma

När och hur ska jag hinna detta liksom?

När jag slutat jobba i kväll kommer Bella. Vi ska bli snygga. Nej, vänta. Snyggare :) Blir middag på Hard Rock Café. Ska bli helmys. Efteråt väntar antagligen Oz på att vi ska komma och skaka våra små rumpestumpar :) Och vet ni vad då, jag ringde och bokade bord för kvällen. Jag, Marthina aka. Märta, har bokat bord. Det har jag nog aldrig gjort förut. Att jag dessutom gjorde det på franska är ju bara så coolt. Jag är så stolt över mig själv så ni anar inte. Mäkta stolt! :D

Hoppas ni får en FAB fredag.

Förresten, nationaldagen i dag ju. Yaay. SWEDEN! Ska på nägot sätt vara patriotisk idag. Här borde det ju vara tillåtet att vara det? Stackars Sverige egentligen. Feg-Sverige!

ÄLSKA SVERIGE. SVERIGE, SVERIGE MITT FOSTERLAND! Är jag nazist nu?

Puss på er kamrater!

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha, Ostiane varsta gangstern! Ser ju helt tuff ut! Du, nazist blir du val inte for att du gillar Sverige? Mojligen rasist..tva lite olika begrepp det dar..haha! Ses sen! :)

2008-06-06 @ 18:32:18
Postat av: Marthina

Bella: Jo,men det är väl nazist jag blir om jag är fööööör Sverige?! Vi tar den diskusionen ikväll efter att vi avslutat en annan :) Haha.. Puss på dej

2008-06-07 @ 15:10:46
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0