Konstnärsfantaster!

Jag var helt borta när jag vaknade imorse. Hade ställt klockan på 7.45. Skulle vara på stationen vid nio. Sov in i det längsta vill säga. När klockan ringde kände jag mig lite småstressad, skulle ju vara nere och jobba om en kvart och jag var trött som fasen. Sen tänkte jag att helgen hade känts så kort. Redan måndag liksom. Usch.. Tänkte så i flera minuter innan det slog mig att det var söndag. Skulle ju upp tidigt för att vara kulturell. Läskigt när man är säker på en sak först. (För övrigt blev Pia glad att jag var uppe tidigt. Var nog första och sista gången jag går upp så tidigt en söndag här i France...)

Louvren och Mona Lisa var först ut. Gick direkt för att se kvinnan och sedan gick vi ut därifrån. Vilka konstnärsfantaster vi är va?! Dock... Hon är inte så märkvärdig. Blev lite besviken. Mona Lisa liksom. Så, om ni inte har sett henne så behöver ni inte vara ledsna för det. Hon tror bara att hon är nåt fastän hon bara är en långhårig kvinna utan läppar. Hrm.. Haha :)



Jahapp.. Så kändes det att se denna myyystiska kvinna.

Nike. Tydligen känd?

Det var Sofie, Frida, jag och..

Japanerna så klart!!!

För övrigt kom vi på att japaner ser likadana ut. Vi var alla överens om det. De är iaf inte så olika varandra i utseendet som vi i da schwedenlanden är. Efter att ha "umgåtts" med japsarna en stund tyckte vi att allt med japaner var roligt. Vi såg t.ex ett japanskt låtsasslagsmål. Inte varje dag man får se ett slagsmål mellan japsar. Dessutom såg vi en japansk brud. Alltså brud i bröllopsversionen. Frida knäppte kort. Vi blir helt till oss när det kommer till japsar. Kul, kul :)


Japanens bröllopsbil..

Sedan skulle vi till mode-muséet men det var inte öppet och inte gratis. Spatserade till nå annat museum. Kommer inte ihåg namnet. Var typ om olika världsdelar. Konstnärsfantaster som vi är gick vi och diskuterade ämnet pojkar och sneglade lite då och då på vad muséet hade att erbjuda.

BRUNCH! Mums.. Var längesen vi var där nu.






Montparnasse. Där uppe skulle Bella och jag ha festat
om vi inte hade åkt till Bretagne. Fett coolt att ha festat där uppe.
En utsikt på 40 km (hur var det Frida?) vid bra väder...


hrm...

Kilade i väg mot kyrkan. Jag skulle kika upp nr till tandläkare och sedan var det picknick i Bologneskogen med kyrkan. Har inte varit där så det känds perfa. De hade tyvärr ångrat sig och bestämt sig för Monceau-parken istället.


I parc Monceau. Var x antal scouter i bakgrunden..

Hanns med mycket i dag. Tidiga morgnar kanske är så knas ändå. Iaf inte då och då. Då och då menas i det här fallet ca. en söndag varannan månad..

Kram på dä!



Kommentarer
Postat av: marcus

Vi har haft det där om Antiken nyss. Nike är typ vinnargudinnan eller något liknande. Tävlingsgudinnan kanske det va. Men man säger Niiiike i sverige :)

2008-06-13 @ 23:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0