Talking, talking, talking

Nu ska jag så kort som möjligt få med allt som jag vill berätta för er..

Gårdagen kändes så värdefull för mitt liv som au-pair..

Jag och C. pratade ganska mycket med varandra. Vi ses ju knappt eftersom han bara är hemma på helgerna och jag är mest borta på helgerna. Denna gången var han kvar ända till imorse så vi pratade lite igår. Bland annat ropade han på mig när jag gjorde lunch. Han sa att han typ funderade över en sak och direkt kände jag att jahapp, det är nu det kommer. Jag väntar verkligen på en tillsägelse lr nå. Vet inte varför men det känns ju som om det borde komma en någongång. Eller? I vilket fall som helst funderade han över hur vi svenskar åt egentligen. Vi äter rätt ofta i hans ögon. Frassemän äter i snitt 3/dag. Hej svält! Måste ta tag i Sve - Fra- skillnader någon dag också.

På eftermiddagen satt jag och F. och pratade lite om allt och inget medan hon vek tvätt och jag vaggade lillen. Berättade att det nästan var säkert när jag ska ha min semeseter. Då kom "åka-hem-frågan" upp. Har bävat för den stunden. Hon nämnde bara att jag kanske skulle kolla upp det med tanke på att det blir dyrare och dyrare ju närmare man kommer. Jag sa att jag hade tänkt på det en del samt att mammsen min påpekat det några gånger, men att jag inte vill spika ett datum. Då blir det ju nedräkning. På riktigt. Jag trivs verkligen så fruktansvärt bra i denna familj, i detta land. Jaa, jag trivs med mitt liv. Jag lever mitt liv just nu och jag vill inte lämna det. Inte än. Kände tårarna bränna när jag berättade för henne att jag trivdes så bra hos dem och att jag inte ville åka hem. Sorry folks men det är faktiskt så jag känner. Måste väl kolla upp biljetter snart iaf. För prisets skull. Jobbigt!

Bella och jag fikade med Eva i går. Helmys att träffa henne. Och i Frankrike. CF goes france liksom :) Hon har varit med om mycket här hon. Haha.. Ibland måste man ljuga lite lr hur var det? :)




mini-CF-reunion :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0