Mot nya äventyr...

Oj, nu har jag bloggabstinens som heter duga men jag fâr hâlla mig ett tag till. Läget är nämligen sâhär. Jag sitter hemma hos Bella och jag ska sova här i natt och förmodligen även i morgon natt. Varför kanske ni undrar?! Familjen har inte kastat ut mig sâ ni behöver inte oroa er för det. Det är bara det att vi inte har nâgot hus längre. Haha..

Har inte nämnt nâgonting om denna händelse tror jag. För stunden är en flyttfirma hemma hos oss och packar alla saker. Flyttlasset gâr sedan till Irland. Familjen flyttar dit i september. F., jag och barnen ska bo i F:s systers hus mellan onsdag och lördag och sedan flyger vi till Dublin pa lördag.

For tillfallet är hela familjen splittrad. Jag är hos Bella, F; och lillen ska sova hos en väninna till henne och tjejerna är i Bretagne hos deras moster. Och där kommer dagens arbete in. Klockan nio âkte vi hemifrân. F. skjutsade oss till stationen och sedan började dagens färd.. Tâg till Ch. de Gaulle - etoile, mötte upp farmorn som âkte metron med oss till Gare Montparnasse. Därefter tog vi tre tâget till Nantes. Âkte första klass och tjejerna var egentligen jätteduktiga men det är inte sâ livligt i första klass sâ de hördes ganska bra. Mannen bredvid mig mâste ha tyckt att resan pâ tvâ timmar var hemsk. Han hade sakert förutspâtt en lugn färd i första klass. Suckades nâgra ggr men var inte sâ mkt jag kunde göra mer än att ignorera suckarna. Hehe..


Vi kom fram klockan ett. Mostern mötte upp oss pâ perrongen och vi sade hej dâ. Väntade en timme (till klockan tvâ) och sedan âkte jag tillbaka till Paris själv. Sov ungefär hela vägen. Sâ, det var min arbetsdag. Softisch!


Nu ska jag kika lite pâ Frankrike - Rumänien och sedan hjälpa Bella med middagen.


Âhh, när ska jag fâ skriva om min sista helg som au-pair i Paris dâ?


Vet inte när jag uppdaterar igen.. Men som sagt, min tid som au-pair i Chatou är nu över. Nu väntar ca. tre-fyra veckor i Dublin och sedan âker vi till Bretagne. Min sista tid här blir i sommarhuset som vi var i pâ pâsklovet. Tänker inte börja fundera en massa över detta. Me and changes you know. Om jag inte tänker sâ är det lugnt. Mitt rum är liksom helt tomt, alla mina saker ligger nedpackade i mina resväskor. För övrigt sâ var jag lite orolig över hur det skulle gâ med min packning men det gick galant. Alldeles, alldeles galant! :) Tillsammans blev vikten 31 kg i väskorna och handbagaget ca. 6-7 kg. Med andra ord kan jag shoppa lite, lite till om jag känner för det :P

Nej, match var det ja. Ni kanske märker att jag har lust att skriva..

Kram pâ er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0