Jag lever och Irland är okej.

Shit  vad det var länge sedan jag gjorde livstecken ifrån mig på denna lilla blogg nu. Detta, mina kära vänner, beror på att de små irländarna inte får tummen ur sina små arslen. I vårt hus, som för övrigt är heelmys men lite halvt opraktiskt, har vi ingen fungerande tv, ingen fungerande telefon samt inget internet. Andra juli ska de komma och fixa telefonen och efter det kan vi kirra internet. SUCKERS! Mm, ungefär så känner jag. Inte för att saker och ting inte funkar i huset utan att vi (läs: C.) har betalat räkningar och allt men åhh, skiten funkar inte. Jag har ringt och snackat med dem 3 ggr nu. Haha, jaa ni läste rätt. Det är jag som får ringa :)

Irland.
Vädret har chockat mig inte bara en gång. Solen visar sig här också. Trodde inte det skulle ske. Dock har det bara i dag varit tre olika väderslag (heter det så?) Var strålande sol i morse och jag sjöng verkligen "Åhh, vilken underbar dag!" när jag gick ut. Därefter grått och trist. Sedan ÖSTE det ner och nu skiner solen igen. Man kan inte planera sådär jättelångt framåt. Haha..

Staden verkar helmys. Helt fel med vänstertrafik är det dock. Är livsfarligt att gå över gatan då man kollar åt fel håll hela tiden. Dock börjar jag lära mig hur jag ska kolla så förhoppningsvis undviker jag att en olycka inträffar. Haha..

Att 12 ägg kostar ungefär 5 euro (ca. 45 sek) är sjuuukt. Det är sviiindyrt att handla mat här. Vi var i affären i går och jaaa, vet inte vad jag ska säga..  Om man är fattig är Dublin kanske inte den bästa staden att bosätta sig i om man säger så.

Huset är jättemys men aningen opraktiskt. Man måste ha nyckel för att öppna dörren, handtaget sitter i axelhöjd för en vuxen person, dvs. barnen kan inte gå ut själva. Diskmaskinen är i andra änden av köket än diskhon. Tvättmaskinen är placerad bredvid diskhon och torktumlaren i andra änden av huset. Adapter behövs till uttagen, vilka det finns väldigt få av. Trappan är inte barnvänlig någonstans - strumpor i trappan är förbjudet. Är heltäckningsmatta så gott som överallt. Skönt att gå på men sen då? Finns inga skåp på toaletten utan bara en liten hylla. Jaa, det var vad jag kom på nu. Aningens opraktiskt alltså men det funkar :) Det är iaf helmys även om det inte låter så! Hehe..

Hm, nu måste jag kila hemåt igen då det väntas lite arbete. Sitter för stunden på biblioteket. Kommer gå hit igen för att blogga lite och sånt. Ska även boka lite biljetter till saker och ting.

Hoppas ni inte har svikit mig. Jag sviker inte min blogg i första taget.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0