Återkommande tema...

Torsdag i dag. I dag skulle internet/tv-nisse komma och fixa de två resterande i-landsapparaterna. Han kom, han hade skägg som Pia så snällt påpekade. Nu har vi tv. Inget internet. För dåliga signaler. Happ, får vänta tre dagar till och sen kommer det att komma någon och fixa internet. Sånt är livet. Det som jag gläds åt är att jag får se sluttampen på EM och glädjen över det är inte liten. HALLELUJAH! :) För övrigt fick jag höra riktig irländsk dialekt i dag (tror jag iaf, borde ha varit det) och jag hörde fan ingenting. Kan inte beskriva hur det lät heller. Haha..

Annars regnar det... Haha..

I morgon åker F. till Paris för att fira sin pappa och sin moster (som är gifta). Hon kommer tillbaka på söndag. Vad som händer i helgen är oklart. Jag hade tänkt plöja genom internet hela lördagen men nu gick de planerna i spillror, vilket egentligen är bra :P

I går åkte vi ned på "stan" för att kika i affärer men vi hittade inga affärer. Inte dem vi ville in i iaf. Haha.. Tydligen ska de finnas där men faktiskt så såg vi dem inte. Får göra ett nytt försök någon annan dag.

Juste, har ju berättat att Pia och jag har börjat komma överens.. Nu är vi fasen tajta! :) Kanske fel ordval för ett förhållande mellan en tjugoåring och en treåring men. Helt allvarligt, Pia vill leka med mig hela tiden. Hon säger inte längre dumma saker utan är bara helt söööt. Tog bara fem månader men nu så :)

Haha, en annan sak. Småbarnsföräldrar har det härligt. I går hade Pia och F. en givande diskussion. F. satt i soffan på nedervåningen och Pia satt på toaletten på övervåningen. Diskussion var följande (på ett ungefär):

Pia: MAMAN! Jag har en stooor korv som vill ut!
F: Ja men tryck på (lr hur heter det på svenska?)
Pia: Men jag har en stor korv som vill ut.
F: Ja men du måste trycka på.
Pia: Jag vet inte hur.
F: Jo men tryck på. F. förklarar ljudligt hur Pia ska göra.

Haha, när jag kommer upp står Pia i dörröppningen med byxorna nere och berättar att hon är färdig efter att jag frågat om det gick bra.

Man får inte vara blyg och känslig när man är i en småbarnsfamilj där de minsta precis börjat gå på toaletten. När man är kissnödig så åker byxorna ner, var man än är i huset. Sedan går man till toan. Och på vägen säger man hela tiden att man ska göra det ena lr det andra. För övrigt brukar jag också så fint få berätta vad det är jag gör på toaletten. Haha.. Jag säger då det.

Undrar om det är för att jag har denna sortens humor som detta med kiss och bajs är ett återkommande tema i bloggen lr om det bara råkar bli så. Hmm. Jag ber om ursäkt för detta!

Philip:
Nu har jag hört riktig irländsk dialekt och hmm, den är konstig. Verkligen. Inte härlig. Inte vad jag tycker hittills iaf :)

Emelie: Åhh, härligt att det är klart när du åker :) Börjar när jag slutar! Ja, jag åkte till vårdcentralen där jag bor. Jag fick ett papper från organisationen jag åker med. Åker du privat? Om det är privat så vet jag inte. När jag ringde sa de att de inte fyller i sånt där längre men jag tog med pappret när jag var där för en undersökning och läkaren fyllde i det utan omständigheter. Det kostar väl egentligen också men är man trixig så :P Om jag var du skulle jag ringa vårdcentralen lr till din läkare och säga att du vill få ut ett friskhetsintyg och sedan förklarar de nog hur du ska gå tillväga. Lycka till. Ska bli kul att följa dej, för det kan jag väl?

Batteriet i datorn är så gott som slut så I better get going.

Ciao...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja jag åker privat. Jag ringde till vårdcentralen och fick en tid och de sa att jag skulle ta med mig pappret de skulle skriva på... När jag sa att jag inte hade något svarade de bara "Men då får du försöka fixa något". Så nu vet jag inte riktigt vart jag ska vända mig...

Får väl skriva ihop något eget :P

2008-06-29 @ 16:04:19
URL: http://eemmelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0