den lilla krabaten :)

Har varit hemma ett tag men har försökt ordna så att korten blir kopieringsskyddade. Väntar och hoppas på att mina bröder kan lösa det åt mig. Kameran var ju givetvis med till BB!

Människan är bra jäkla unik. Allt är så coolt ju.

Jag har fått hålla i en bebis som är en dag gammal. Pia och Ostiane var helt tokiga och det ska bli intressant och se hur det blir när F. och bebisen kommer hem. Åhh, så himla söt han är då. Allt är så litet på den lilla krabaten. Dock är han tydligen både lång och tung( säger man tung?) för att vara nyfödd. Han vägde ingenting skulle jag vilja påstå men vad vet jag :) Det värsta är... Jag glömde att lukta på honom. Tragiskt va, pappa??? Å du pappa, han är söt! :)

Bilder kommer att komma. Lovar. Blev påmind om att bilderna kan bli kopierade av vem som helst och det vill vi ju inte. Håll ut kära vänner, håll ut :)

C:s föräldrar kom dit också. Pappan är ett riktigt morfar/farfarsmaterial. Haha.. Det är sant. Tänk dig idealbilden av en morfar eller farfar och vips - där har du C:s pappa :) Mamman trodde att jag skulle ha långt blont hår, kan det vara den förutfattade meningen om svenskar måntro??? Hehe.. Kul att träffa deras släktingar iaf. Har träffat två av F:s systrar tidigare men jag fattade inte förrän långt efteråt att jag hade träffat den ena. Trodde det var en väninna bara :) En kusin till F: har jag också träffat.

På vägen hem åkte vi förbi La Défence, har ju inte varit där än. La Défence är ett stort shoppingcenter. Är det nå mer än det? Är inte så insatt i Paris än :) Kikade på den moderna triumfbågen i förbifarten, kommer inte ihåg precis nu vad den heter på franska. Låg en massa kontor runt omkring och vilka byggnader, Herre min skapare. Inte liiite glas som gått åt till de byggena eller. Oj,oj,oj!

Något väldigt positivt med att bebisen är född och F. är på BB fram till söndag är att jag och C. får en riktig chans att lära känna varandra. Är ju F. jag alltid pratar med och då faller det sig naturligt att fråga henne allting. När vi åkte till BB på eftermiddagen pratade jag och C. jättemycket vilket kändes jättebra. Vill ju lära känna båda lika mycket! Tråkigt att han bara är hemma den här veckan, skulle vara perfekt med en vecka till. Vi ses ju knappt på helgerna då han väl är hemma. C. försökte hjälpa mig förstå det vi lärde oss i skolan i dag för jag fattade nada av det. Han sa dock att han märkte stor skillnad i mitt språk och jag blir såå glad när jag får höra det. Åhh! :)

Längtar till nästa vecka. Då är krabaten hemma!


Kommentarer
Postat av: TUMADRE

spännande :)

2008-03-21 @ 14:32:34
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Jannica

Skoj med en liten en! :)

2008-03-21 @ 19:32:17
URL: http://missjannica.blogg.se
Postat av: Marthina

TUMADRE: Mm, känner mig lika ivrig på att få hålla honom igen som flickorna. Haha :)

Jannica: Mm, ska bli kul att följa hans utveckling! :)

2008-03-21 @ 19:54:59
URL: http://marthinaas.blogg.se
Postat av: Alexandra

åh va roligt med en bebis. :)

2008-03-21 @ 22:05:24
URL: http://triquetra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0