en måndag i frankrike

Oj, vad jag har varit dålig på att skriva i dag. Brukar ju kunna få till 3-4 stycken inlägg per dag. Tiden har inte riktigt räckt till i dag helt enkelt.

Det var så skönt att vara tillbaka i skolan igen. Kunskapen hoppar in i en :) Dock har jag inte pluggat fullt så mycket som jag önskar att jag hade gjorti dag. Att det ska vara så svårt att sätta sig ned och öppna böckerna. När man väl gjort det så går det ju av bara farten. Ett delmål jag kanske ska sätta upp?

Lagade kyckling och couscous med smaken curry indian, var rätt gott. Blir så jäkla stolt över mig själv när jag lagat en hel måltd, från grunden, till mig själv. Kanske ska tillägga att jag också lär mig av mina misstag som sker hela tiden :)

Åkte och tränade kondition på gymmet nu på kvällningen då det är mer lr mindre storm ute. Plus att det är mörkt. Kändes väldigt bra där jag sprang på löpbandet :) Där kan man liksom inte bara stanna, vilket är bra för mig. Hehe.. När jag kom hem blev det hårt bröd med svensk hushållsost på :) och en tallrik keso och äppelbitar. Bella var så snäll och köpte keso till mig i dag. Det finns nämligen inte i den affären som jag handlar i. Tack Bella!

image148


Jag och F. har haft debriefing i kväll igen. Låter som om värsta grejen har hänt men lugn, allt är under kontroll :) Jag tyckte vi skulle ha det då det är lättare att prata om saker när man väl sitter och SKA prata om saker och ting. Det enda hon kunde påpeka var att jag skulle leka mer med barnen, vilket jag håller med om till fullo. Sedan tyckte hon att jag skulle bli strängare mot dem men det säger hon ofta :) Är rätt svårt ska jag säga er, men jag försöker och det kommer väl att gå bättre och bättre med tiden. Pratade även om bebisen. Om en vecka kommer familjen att utökas. EN VECKA. Är ju ingenting! Jag tycker det ska bli skitkul iaf eftersom man får följa med från början och verkligen se utvecklingen det första månaderna. F. sa också att jag kommer inte jobba så mycket torsdag och fredag nästa vecka. Det tackar man inte nej till...

Nu är det marsch i säng som gället för Märtas del!

God natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0