Fy fasen så skoj!

Gick in på msn medan jag lagade lunch. Helt oväntat skrev jag till Eric, den Eric som var med på språkresan i St Malo -05. Har inte pratat med honom på säkert två år.

Han berättade att han, hans flickvän och fyra kompisar ska till Paris i slutet av april för att festa. Nu vankas det lite partyplaner. De ska på någon fest på 200 meters höjd, Bella och jag ska kika in biljetter till det evenemanget.

Egentligen, vilka är oddsen att jag och Eric skulle stöta ihop igen? Han bor i Umeå eller något sånt. Att vi dessutom kanske kommer att ses i Frankrike, i det land vi träffades första gången, är riktigt coolt.

Språkresan. Jaa, jag och två klasskompisar åkte i väg på språkresa till St Malo, Bretagne, Frankrike på sommarlovet mellan ettan och tvåan. Träffade riktigt härliga människor där. Vi hade kul, riktigt kul. Jag som alltid längtar efter mamsen och papsen längtade inte hem en sekund. De som man pratat med lite efteråt vill tillbaka. De var tre lovely veckor. Skulle vilja åka tillbaka dit för att se allt igen. Karusellen, glasskiosken, beignets, stranden, STS-ryggor etc.

Ska ju bo i Bretagne hela juli. Får fasen se till att ta mig till St Malo då. Tänk att få åka dit med alla igen. Iaf med Inez. Vi är fortfarande nära vänner fastän vi aldrig pratar - mkt underligt men båda känner så. Eller Jossan och Bella. Nej, fan.. Alla! :)

Just nu är jag riktigt glad. Känns bra att få känna lite glädje, har varit ont om det denna vecka.

Bilder på St Malo!

 

 

 



 



 


What a paradise!
(Bild 2 och 4 - det går bara att nå dit då det är ebb. Liite småcoolt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0