Hederlig svensk påskmiddag (nästan)

Då var det lördagens tur då.

Vaknade vid tio. Visste inte om jag skulle jobba eller inte så jag kilade ner och läste en lapp C. hade skrivit. På lappen stod det att de hade åkt till BB, han hoppades att jag hade haft en rolig kväll och att jag skulle ha en bra dag. De är så söta!

Kände att det var ingen idé att gå och lägga sig igen för då hade jag missat halva dagen. Min kropp var inte direkt pigg kan jag tala om. Ringde hem till min älskade familj istället. Var ju påskafton. Ringde även med Mimmie. Well, well.. Hade inte tid att slappa, mycket som skulle hinnas med denna dag. När jag hade fixat till mig lite hoppade jag på tåget med destination La Défence. Åkte själv igen men till La Défence är det rätt enkelt. Stolt är jag ändå, lilla lantis-märta i stora, stora stan liksom. Som jag skrev tidigare är La Défence ett shoppingcenter( blev dock rättad av Bella och Sofie. La Défence är ett område men man förknippar La Défence med shoppingcentret. Visst var det så Bella och Sofie?). Bytte tillbaka den där koftan jag köpte på Zara för några veckor sedan. Här är det öppet köp en månad, bra för de veliga :P Jag visste dock redan när jag kom hem från den shoppingturen att den skulle bytas, alltså var jag inte velig den gången. Skuttade in på HM för att titta lite. Shopping var inte på listan då ekonomin börjat tryta så här i slutet av månaden. Hittade 14 plagg(!) som jag var tvungen att prova. Så gott som allt satt som gjutet. Varför kommer alltid det här jag-ska-inte-shoppa-utan-bara-titta-men-hittar-mycket-och-allt-är-perfekt-syndromet när man inte ska shoppa?! Var tvungen att handla med mig två plagg. Jag menar, de skulle säkert inte vara kvar då jag fått lön och jag ville ju verkligen ha kläderna :) haha.. Att älska gör ont ibland. Just nu är det pain in the ass i min plånbok. Men men, kommer ju vara snygg iaf :P

image262

Åkte till Bella direkt. Höll min tidsplan skitbra vilket är mycket ovanligt i Märtas värld. Kommer till Bella och ingen är hemma. Joinar de två arbetarna på gården tills dess att flickorna kommer hem. Det var ju som sagt påskafton och då måste man ju käka påskmat. Sill, potatis, köttbullar och påskmust blev det till middag. Även en förrätt bestående av toast skagen gjord på hemmagjord skagenröra. Behöver jag skriva att det var megagott?! Tredje gången gillt för mig och mitt köttbullegöra. De blev nog bäst denna gång. De tar sig :)

Efter middagen åkte vi hem till Sofie för att inta efterrätten tillsammans med "Vänner"-gänget. Bella och jag åkte dock hem relativt tidigt. Bella skulle upp tidigt i dag för att möta la familia på flygplatsen och i och med att jag skulle vara sovgäst följde jag med.



1. satt och lapade sol medan jag väntade. Vare snöstorm i Sverige sa ni?! :P
2. my view
3. här körde vi inte på Blåkläder iaf!
4. the girls arrive. Först ut är Sofie...
5. därefter kom Bella med den Snygga matväskan!
6. me doing meatballs!
7. spontankort there is
8. ÄLSKAR det här kortet. Visst ser det proffsigt ut?! :)
9. Märtan skalar ägg!

image251
The dinner is ready.


11, 12. skåål
13. the napkin-pose kallas denna. Haha..
14. kanske inte ser mkt ut för världen men I promise you...
15. sill för de som ville. jag joinade INTE den klubben.
16. kände mig så duktig som torkade disken. Så vuxet det kändes :P ...

image258
... och med ett glänsande kök drog vi vidare..



18. efterrätten. Kladdkaka - kladd + kola-konsistens
19. 90-graders-posen...
20. ger ett mes-intryck :P

Faaan, vad långt det blev och det var inte snålt med bilder heller. Måste tagga ned med kameran tror jag...

Jaa, God fortsättning som kvällen avslutades med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0