Lite tankar

När jag kom hem från gymmet pratade jag och F. lite grann. Vi diskuterade bland annat min situation just nu samt hennes graviditet. Jag är rätt insatt i graviditeten ändå. Hehe.. Hon berättade bland annat om vikt efter graviditet, usch vad hemskt att känna att man måste gå ner x antal kg efter en graviditet. Herregud.

Tror jag har börjat inse varför jag gillar henne så mycket. Hon är allt som jag inte är. Hon tar saker och ting lite som de kommer och verkar se ljust på det mesta. Jag däremot vill alltid ha full koll på allting hela tiden. Tror hon inspirerar mig lite grann :) Jag håller så smått på att inse att när man är med små barn är det bara att släppa allt. Jag som tidigare har haft noll tålamod och alltid viljat ha kontroll över situationer försöker nu arbeta rejält med mitt tålamod samt att försöka lätta lite på kontroll-känslan. Är rätt säker på att jag kommer tusen ggr mer tålamod när jag kommer hem och jag hoppas att jag släppt lite på viljan att ha kontroll.

Tror att F.( samt de små liven jag tar hand om) kommer att hjälpa mig rätt mycket med det, indirekt och omedvetet.

Som jag tidigare skrivit. Jag kommer nog att lära mig otroligt mycket om mig själv samt utvecklas som person under min tid här i Frankrike. Det känns bra.

Nu ska jag ta och krypa till kojs.

Sov gott.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Härligt med sånna människor :)

2008-03-26 @ 11:38:58
URL: http://glooria.blogg.se
Postat av: Anonym

Rebecca: I know :)

2008-03-26 @ 15:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0