Mästerkocken i foppatofflor

I'M SO PROUD OF MYSELF!!!

Jag, lilla märta, som tidigare så gott som vägrat att stå i köket ställde mig och rullade köttbullar nu på kvällningen. Var fasen roligt. Gjorde köttbullar samt tre st köttfärsbiffar. Så jäääla gott det blev sen då. Okej, jag erkänner. Köttbullarna blev lite torra men what the fuck. I made meatballs! :) Det är huvudsaken - kvalitén kommer sen. Eller hur?! :P Dock ska det tilläggas att biffarna blev helt suveräna, verkligen! Me likey...

Kan någon som har koll berätta för mig hur man får köttbullarna sådär saftigt goda? Vatten, mjölk, ägg eller vad är det man ska ha i?

  
Inte de fräschaste bilderna men jag måste ju ha bildbevis!

Nu ska jag plugga klart, blev lite latmask i dag vilket jag får sota för nu. Hatar att komma till skolan och inte ha gjort läxan ordentligt så det är bara att göra färdigt...

Ni får sova så gott iaf! :)

Kommentarer
Postat av: paps

Hallo dotra me!! Vad hade du io köttbullarna då?? Berätta

2008-03-13 @ 17:55:48
Postat av: Anonym

Hallo dotra me!! Vad hade du io köttbullarna då?? Berätta

2008-03-13 @ 17:56:21
Postat av: mamma

jag har väl lärt dig hur man gör köttbullar? vatten, ströbröd som får svälla. 1 ägg och riven gul lök. blanda i köttfärs och kryddor. blanda och rulla klaart!!! dom såg ju fina ut så nu vet jag att du kan laga riktig mat även hemma.

2008-03-13 @ 21:08:05
Postat av: Marthina

paps och mamma: jaa, det var köttbullesmet, "ströbröd" och kryddor. tell me exakt med mått - vatten å sånt. Ska göra om någon dag igen nämligen. Nej,mamma jag har bara fått vara med och rulla. Mmm,e kul att stå i köket ju. :)

2008-03-13 @ 21:26:09
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0