Missförstånd är A och O inom au-pair världen

Hahahaha, fy fan vad roligt det här är!

F. och C. har precis kommit hem efter en middag hos några vänner. Pia och Ostiane ska sova över där i natt då F. och C. åker till BB tidigt i morgon bitti och vill inte att jag ska behöva gå upp med barnen i ottan. Mmm, i morgon utökas familjen! Jag tycker det ska bli sååå kul. Känner mig som värsta familjemedlemmen som bara njuter när jag ser sängen och alla bebiskläder. Haha.. Kommer ju bli rätt lugnt med jobb resten av veckan då F. är på BB t.o.m söndag och C. och barnen kommer att vara där på eftermiddagarna. Någonstans hoppades jag att de skulle fråga om jag ville följa med en av dagarna, jag menar.. Hur ofta är man på BB och luktar på en nyfödd bebis liksom??? Samtidigt kändes den förhoppningen så långt borta i och med att jag bara är en fnuttig au-pair. DOCK frågade C. mig i eftermiddags om jag ville följa med på torsdag! Gissa om det ska bli kul... :) Längtar som fan! Haha, ni ser...

I vilket fall som helst...

F. ställde sig halvvägs upp i trappan för att fråga om hon fick låna en sak till håret. Självklart att hon kan ta mitt schampo tänker jag och hämtar det på toaletten. Nej, det var det ju inte. Hon gestikulerar mot håret. Ahaaa, tänker jag. Går in i badrummet och skruvar loss duschmunstycket eller vad det heter och går ut med det. Här har vi missförståndet! Haha, hon ville låna den lilla hårfönen som jag har på mitt badrum då hennes kändes för stor. Jag börjar asgarva. F. garvar också men håller igen lite, säkerligen pga. att hon inte vill att jag ska må dåligt över det. Jag är ju bara en stackars svenska som försöker lära mig franska... Vem fan tar med sig ett duschmunstycke till BB??? Oj,oj,oj...

Detta missförstånd kan inte vara lätt att slå eller. Haha..

Lovade att tänka på henne i morgon! Kommer att vänta minst lika ivrigt som flickorna på att C. ska komma hem och berätta...

Återkommer med information i morgon :)

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: självklart, jag kan köpa dom här där jag bor :D

2008-03-19 @ 11:48:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0