Påskdagen

Vaknade klockan sju hemma hos Bella. Sov som en prinsessa i hennes säng. Dock fick min prinsess-sömn några korta avbrott i form av täck-dragningar samt ett ben som vägde bly. Det med täck-dragningar har vi vant oss med nu. Var likadant när Bella sov hos mig. Hehe.. Käkade min första Nutella-smörgås för denna resa och det var lycka när jag inte tyckte det var så spec. gott längre. Farligt annars ju! Tacka vet jag gröt. Drack äpple/kanel- te också, me likey. Om jag ändå ska berätta allt så blev det ett nångra munnar juice samt en till macka med ost och marmelad på. Så. Bella cyklade till tåget och jag cyklade hem. Åhh, ni anar inte hur mysigt det var att cykla hem i morse. Klarblå himmel, sol, lite småkallt och så gott som folktomt. Älskade det.

Väl hemma tog jag ett bad samt städade av ordentligt. Var verkligen nödvändigt! Nu är det så fräscht och härligt :) Var även barnvakt mellan tio och elva då C. hämtade F. och bebisen på BB. Nu är hela familjen hemma. Bebisen är såååå liten. Har inte hållt honom nå i dag. Vill låta familjen vara med honom lite först. Kommer nog hinna hålla i honom ändå så det räcker och blir över :)

Vid ett kom F:s syster med familj samt hennes bror. På schemat stod påsklunch. Jag hade tackat ja till att vara med men ångrade mig BIG time när de väl hade kommit. Kändes verkligen som om jag inte skulle vara med. Lilla au-pairen liksom. Usch, var verkligen jobbigt. Visste inte var jag ska skulle ta vägen. Dock blev det bättre tack vare den ena dottern till F:s syster som började prata med mig. Jag blev lite varmare i kläderna. Käkade lunch och efterrätt innan det var dags för äggletning. Gick över till grannen som är en kusin till F. Jag har noll koll på den här släkten. De har ju hur många barn som helst. Vet inte hur många barn jag hälsade på i dag. Tio? Var jättemysigt hos grannen då barnen letade chokladägg i trädgården och sen satt alla tillsammans och åt choklad och drack kaffe. Jag gick hem rätt snart då jag kände mig helt fel där. Tre av alla barn var i min ålder, alla tjejer, och var supertrevliga. Ena tjejen tyckte att vi kunde hitta på någonting någongång om jag ville. Superkul:) Det ska jag verkligen ha i åtanke. Perfekt på alla sätt och vis ju.



Hittills är mitt intryck av fransmän att de är otroligt trevliga och givmilda. Alla är så snälla mot varandra. Svenskar kanske också är det men man märker inte det i så fall då man är så van vid det. Här ser man ju på saker och ting lite utanför så att säga. Har ju bara träffat F:s släkt( undantag C:s föräldrar) och den släkten är heelt underbar. Suuupermysig.

Nu ska jag ta och käka middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0