Torsdag

Somnade megasent i går, men det var bara till att kliva upp i morse ändå. Var faktiskt inte så sjuukt trött som jag trodde att jag skulle vara. Efter ett tag märkte jag dock att tålamodet, det lilla jag har, var reducerat till noll ungefär. Hmm, kan det vara en bieffekt av min dåliga sömn?

Pia lärde sig flera svenska ord på vägen till skolan. Gurka, mjölk och ett, två, tre för att vara exakt. Hittills har hon lärt sig de vanligaste frukterna. Hon är faktiskt skitduktig. Är mäkta imponerad av henne :) Jag sa att hon kunde prata svenska med min familj när de kommer och hon lös upp som en sol. I verkligheten kommer hon dock att vara knäpptyst då hon är en riktigt blyg tjej. Hehe.. Sötbarn.

Handling med Ostiane. Hon fick ta med sig Agatt, dockan, och doudou, snutten, för att ha i en egen liten vagn. Helskotta så jobbigt det var. F. hade varnat mig men jag tänkte att det där går nog finemang. Sa jag att mitt tålamod hade reducerats till ca. noll i dag? Hehe..

Off to school och nu mina vänner, nu kan jag snart skillnaden mellan "bien" et "bon". Inte lätt alltså. Hehe.. Men ingenting är lätt som har med det franska språket att göra. Haha..

Nu sitter jag barnvakt åt minstingen, som sover. De andra åkte i väg för att handla en doudou( snutte) till lilla bebisen.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

pratar du franska annars med barnen?

2008-03-27 @ 20:20:04
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: Marthina

Alexandra: Jag pratar franska hela tiden förutom med mina kompisar, som är svenskar :)

2008-03-27 @ 20:50:36
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0