Återberättandets afton, part 2

Riktigt jäkla fort får detta gå för min datortid är slut för i dag. Pallar inte att ha denna söndagen hängades över mig.

Söndagen.

På lördagen bestämde jag att jag skulle hänka på Emelie och Frida till någon marknad på söndagen. Det bestämdes även en annan sak som skulle hända på söndagen. Hela söndagen var bestämd på lördagen.

Åkte in till Paris och Montmartre för att möta upp tjejerna. Vi gick och traskade om vartannat :P. Lite av en gå-lite-varstans-och-upptäcka-nya-saker-dag. Vi handlade lite frukt på en marknad innan vi började bege oss mot kyrkan. Istället för att gå dit och istället för metron tog vi bussen. Yayy, buss! Helt otippat :) Innan vi hann fram till kyrkan råkade Starbucks hamna framför våra fötter. In steg vi och gott var det. Jag drack en Frappucino (hur stavas det?) mocha light. I liked it BIG time. Till detta mumsade jag och Emelie på varsin halva honungsmelon. Frida hade äpplen. Fruktstund med andra ord :)

Klockan blev tiden. Tiden för mig att bege mig. Bege mig mot vad? Jo, min dejt. Du läste rätt. D-e-j-t. Jag har aldrig dejtat i hela mitt liv. Inte på riktigt. Där får jag bocka av en till oskuldstagning. Check.

Ja, det var söndagen. Betade av den rätt snabbt ändå måste jag säga.

Nu ska jag göra lite fransk grammatik innan jag ska sova. Hoppas jag kan sova lika gott nu när sängen är bäddad!

Sov gott...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag undrar om alla har såna snygga tapeter i Frankrike? :P Såg att du hade vackra med rosor på ^^ och i min systers hotellrum var det nästan likadana, hehe. Dessutom hade de en duschkabin mitt i hotellrummet :S haha!

2008-05-21 @ 22:10:54
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: Marthina

Emelie: Haha, det enda jag kan svara är att frassemännen är lite som dem är :)

2008-05-22 @ 19:59:46
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0