Återberättandets afton

Lördag.
Åkte till farmors och de andra damernas hotell. Vi skulle ses kl.15.00. Jag var där fem över men ingen farmor. Ringde upp henne och vet ni vad. För första gången i världshistorien (och sista för övrigt) kom jag före henne henne. Mäkta stolt jag är över det ska ni veta. De hade gått fel. Gick sedan i väg till ett litet café/restaurang och tog ett var sitt glas vitt. Äckligt vare men va fan, är man i Frankrike måste man ju bete sig. Farmor fick det sista av mitt :) Käkade även oliver. JAG! Var gott t.o.m. Herregud, vad händer med mig....?

     

1. Två kassar med kläder fick farmor ta med sig hem. Ser lite ljusare på mitt hem-bagage nu.
2. Monkan och farmor. Gòa damer!
3. Skål.
4. Yeah I know. She loves me :)

Träffade de andra donnorna. Kakaffär. Mm, du läste rätt. Vi gick in i en kakaffär. Så mysigt det var där inne. Annars strosade vi lite innan vi tog en fem-minuters paus på hotellet innan restaurangbesök. Käkade chines-food. Mycket gott var det men personalen var ju som sju svåra år. Jösses. Kan säga er, jag skulle inte banga på att hänga med de där damerna en hel helg. Jag hade skitkul. Verkligen. Var superkul att få mysa lite med min farmor! :)

       

5, 6, 7. Kakaffären. Mys.
8. the ladys på restaurangen
9. Bye bye farmor. Ses snart igen.

Därefter stack jag till Bastille för att hänga med Frida och Emelie. Frida hade dock åkt hem när jag kom. Emelie sa att hon nog hade hittat en väska åt mig. You bet she had. Det var väskan med det stora v:et. Hittade den på en marknad där i Bastille.

image521

Bilden gör den inte rättvisa. Den är större än den ser ut. Ett minus med den bara. Den luktar kamel. Lukten verkar inte vilja försvinna heller. Då kommer man till den stora frågan. Är den gjord av kamel eller har de sprutat på kameldofts-parfym för att man ska tro att den är gjord av kamelskinn? Tål att tänkas på.. Jag är dock otroligt tacksam att jag inte blev dotter till en kameluppfödare. Jobbigt att behöva leva med äcklig kameldoft vareviga dag. Så tack pappa för att du blev rörmokare. Överväg helst aldrig att bli kamelskötare eller något som har med kameler att göra. Deal?

Annars strosade vi runt och snicksnackade och bata njöt av Bastille. Förstår inte att jag inte tog mit till Bastille tidigare. Hur mysigt som helst ju. Poor Emelie som så länge försökt få oss (mig?) att förstå det.

 

Söndagen tar vi i morgon. Då ska jag berätta om en till oskuld som blivit tagen här i la France :)  Är helt slut nu. Har velat sova sen nio. Men vad gör man inte för sin lilla älskling, bloggen :)

Sov gott allihop...




Kommentarer
Postat av: ebba

Hallå du!!! skitfin väska du hittade där ju!:D bra köp!

2008-05-21 @ 09:28:20
Postat av: Alexandra

Åhh vilka fina bilder! Du är jättesöt!!!

2008-05-21 @ 10:31:50
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: Bella

Jadu lilla van, varfor skrev du inte vad vaskan kostade? Forsoker du morka det? haha!

2008-05-22 @ 10:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0