Farmor, Charlotte, Emelie och lillen...

Go möra, go möra, go möra! Hoppas ni är pigga och glada i dag. Jag har sovit alldeles för timmar. Jag vaknade dessutom utan klockan tjugo i nio. Småbarn i hust fungerar utmärkt som klocka i bland. Tänkte att nej men du Märta, somna om ett slag och vakna lite senare. Jahapp, då ringer käraste farmor. En typisk farmor grej. Hon sa i går att hon skulle ringa vid tio - hon frågade t.o.m om det gick bra att ringa vid tio. Kvinnan ringer strax före nio :) Är inte det en typisk famor/mormor-grej? Men jag gillar henne ändå!

Hier soir, mon amie et moi avons regardé le film "Charlotte Gray". Oui, j'avais dit que nous voulions regarder un autre film, mais ca n'a pas marché. Tant pis pour nous. Donc, le film nous avons vu était très bonne. Fattade ni? Det är antagligen en hel del fel i min lilla text men jag är inte proffs än. Än :)

Jo, det jag skrev var att vi tittade på filmen "Charlotte Gray" i går istället för "Marie Antoinette". Ljudet samarbetade inte på filmen. Tack för det! Men den filmen vi såg var bra. Både jag och Emelie var helt inne i filmen hela tiden. Okej, vi hade engelskt tal och fransk undertext så vi var ganska så koncentrerade hela tiden. Men själva filmen var rätt bra. Tyckte vi iaf :) Handlade om en kvinna under 2:a världskriget blablabla.. Orkar inte förklara :P (Inte ordagrann översättning direkt men...)

image504
Filmen till höger såg vi.

Var jättekul att Emelie kikade förbi. Vi har inte umgåtts så mycket bara vi. Helmys, som jag brukar säga :) Vi satt och mumsade jordgubbar som var riktiga smarriga. Är ni avundsjuka? Dem var alltså superduper goda. Nu då? :P Haha..

Vid kvart över tolv började jag plocka ur diskmaskinen. Kände att jag ville ha något nyttigt gjort från kvällen.. Kanske mest var idiotiskt att börja med det då men men...

Om en timme (10.30) ska jag vara barnvakt åt lillen medan de andra är i badhuset. Tänkte bara vara hemma först men funderar på att ta en promenad. Får kika in vädret innan jag bestämmer mig.

Men först. En stund till i sängen. Jag är för trött för att starta lördagen på riktigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0