Marie Antoinette och jag i kväll

jag. en (hård) fåtölj. en fotpall. mina grå mjukisar. vatten. jordgubbar. osminkad. en kitkat. mina foppa. min kattetröja. kameran. filmen. en pall som bord. svart tisha. barn som sover på övervåningen. indianflätor. väntar på svar från Emelie. varm som en gammal get.

- Så ser det ut i mitt liv just nu.

Jag är barnvakt kvällen till ära. Tycker det är rätt skoj. Har bara varit det en lr två ggr hittills. Vi har dansat och läst bok. De lovade att de inte skulle prata en massa. Haha, mamma jag tror faktiskt att barn kan hålla löften! När jag nattat de små liven och håller på att dona i köket ropar Pia på mig. Går upp och kollar vad de vill. Pia förklarar att Ostiane kan ju inte ta på sig blöjan själv. Haha. De söta små pralinerna :) Jag hade glömt att ta på Ostiane blöjan. Hon håller på att vänja sig av med det men sover ändå med den. Hade verkligen ingen tanke på det när jag nattade dem. De har faktiskt varit tysta sedan dess (sa åt dem en gång men de räknas knappt, visst då?!)

Nu ska jag kika på "Marie Antoinette". F. tyckte att jag skulle åka och byta hyrfilm för den hade fått dålig kritik. C. trodde dock att jag skulle tycka den var intressant eftersom jag ganska nyligen var i Versailles. Vi får se vad jag tycker helt enkelt.. Juste, smet in en katt i huset två ggr nu i kväll. F. sa att hon hatar katter. En till som är på min sida. Thank you! Okej, jag hatar dem inte men de står ju inte direkt på min innelista. Jag gillar dem mindre mycket om man säger så :)

Annars så mår jag mycket bättre i dag. Leker svettlök lite då och då bara och halsen gör sig påmind ibland men skulle tippa på att jag är helt back in da business senast på måndag - helst i morgon..

Nu ska jag luta mig tillbaka och bara njuta..

Puss på er sötnötar..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag såg Marie Antoinette på bio förra året och tyckte den var helt okej (: (Jag tror det var på ett ställe i filmen jag kunde se "flygplansrök" på himlen, du kan ju hålla utkik efter det, haha!)
Du har en till på din kattsida, vi har en senil gammal katt här hemma som jamar nonstop, no cat for me, thank you!! ;P

2008-05-16 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0