Monets trädgård

Egentligen vill jag verkligen inte skriva nu men om jag skjuter upp det kommer jag ha massor med saker att skriva här i bloggen sen. Å då blir det ännu jobbigare. Vill icke. :)

Så.

Off till kyrkan vare. Bella kom kvart över. Jag var klar tjugo över. Helt klart godkänt ändå! :) Blev förseningar tack vare att bussen inte startade. En söt liten tjej vid namn Anna anslöt sig till mitt och Bellas ultramega coola gäng. Hon var minst lika cool som jag och Bella så hon välkomnades med öppna armar :)

Vi hade världens guide. Ni som känner till Ingrid, matte- och filosofiläraren, kan jag tala om att guiden skulle kunna vara hennes syrra. För er som inte vet vem hon är så kan jag tala om att hon var en sådan person man skrattar lite åt. "Nu ska vi köra så det svischar om det" = anledningen till varför vi skulle sitta fastspända. Innan vi åkte i väg berättade hon att hon hade bott i Paris väääldigt länge och att vi kunde fråga henne nästan allt. Efter två min. i bussen åkte vi förbi ett träd med rosa blad. "Ser ni trädet med rosa blad. Fråga mig inte vad det är för sort men håll med om att det ser konstigt ut!" Haha.. Trädet var grymt, såg ut som ett rönnbärsträd med ljusrosa blad :) Hon tyckte även att en ostsort från Normandie smakade godis. Se där, se där. Helt och allvarligt var jag lite skraj för denna dam, vilket jag inte var ensam om, men vad hon kan. Kunde hela Monets och x antal andra konstnärers liv. Alltså verkligen allt. Sånt där blir jag avundsjuk på. Det är så kolt (japp, ska vara lite rebellisk och skriva kolt istället för coolt, mkt kolare så ;P) att vara allmänbildad. Eller allmänbildad, kunna ett ämne riktigt jäkla ordentligt.

Åkte först till en marknad där jag och Anna slog till på grymma klockor. 5 euro styck. Inte att leka med :P En med vit och svart urtavla samt en med marinblå och vit. Vi har ännu inte bestämt vem som ska ha vilken. Haha.. Ibland är livet som homo sapiens sapiens svårt vill jag lova ;)

Därefter begav vi oss till ett slott/ fort/ ruin? som var mys. Eller omgivningen var mys. Picknickade lite. Jordgubbar och vindruvor hade införskaffats också, mumsiga värre :)

Och sen... Monets trädgård. Helt magnifik( har umgåtts med Bella för mkt. Tar efter hennes uttryck, men vem säger magnifik år 2008 egentligen, jag och Bella?) Men faktiskt, jag är inte så inne på blommor och bin och sånt. Nej, men allvarligt. Kan typ ros och tulpan. Floristyrket nästa! :) Jösses vilken trädgård. BÖR BESÖKAS! Om ni nu inte vill lr kan åka dit ska jag vara så pass snäll att jag delar med mig av mina bilder. For free. Fri entré.

image366
Coola gängmedlemmar.
image367
Coola brudar med vöörstingklockor! :D
image381
A view!
image382
ruinen, slottet, fortet or whatever :)
image383
Har ju sett fulare...
image384
De var mumma!
image385
Här känner jag efter hur mkt jordgubb det smakar :P
image386
hehe :)
image387
Mycket, mycket vackert skulle jag vilja säga! Haha..
image393
dans la bouche! :)
image388
WOW, som Philippe skulle sagt, lr hur Bella :)
image389
Guiden aka. Ingrid F!
image390
en del av karlns trädgård...
image368
here it goes...
image369
Erkänn snyggt kort!
image370
farmor, nu är det upp till bevis!
image371
Vad för sort? Jag skulle nog säga hmm.. blomma? :)
image372
...
image373
Japanska bron?
image374
Japanska bron?

image375
söta svenskor :)
image376
what a masterpiece!
image377
Klockorna igen. I'm feelin' hot, hot, hot :)
image378
orange, orange - me likey!
image379
vackert, vackert..
image380
Vit tulpan med frans kallas denna blomster :)

Såå, varsågoda. Hoppas det smakade. Själv har jag ångrat mig x antal ggr att jag tog tag i detta projekt nu ikväll. Tar tid när det gäller att kirra bilder, men nu så. Nu är biffen kirrad! Tog bara två h lr nåt sånt. Andas!

Btw, innan vi säger god natt, holiboli(Kenny Starfighter, fråga mig inte varför jag skrev det, vet det inte ens själv), see ya, tack och bock och hela fadderullan så ska jag visa er en sak. Dagens shopping.. Jaa, nu var det minsann ett tag sen jag fick en till pinal att försöka pressa ner i väskan i augusti. Haha..

image391
Två nagellack från Sephora och klockan :P
image392
HOT or what. Orange is the shit, visst då?! :)

Nu känner jag en person som det gäller marsch säng för. Kan ju alltid hoppas på att jag får mer än 1h sömn denna natt!

Sleep tight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0