My day so far

Satt uppe lite för länge i går. Msn är farligt! Faktiskt. Men men, kom upp i tid i morse iaf. Sminkade mig innan jag gick ner också. Bra gjort Märta! As usual gick jag med Pia till skolan.

Handling med Ostiane då dagis tydligen var stängt och vi var inte ensamma direkt. Alla ville handla i dag då det var röd dag i går eller något sånt. Jobbigt men men.. Maten kommer hit strax innan sex. Hemkörning :) Kom hem vid halv elva och på fredagar jobbar jag bara till tio. Hrm. Aja.. Följde ju som sagt med dem sen.

När vi gick från tåget sa jag att jag kunde ha lillen på mitt rum när vi kom hem. Detta då F. gärna ville sova lite innan de två skulle in till Paris och fixa hans pass. Bebisar måste också ha pass numer. Vad tycker vi om det egentligen? Känns det inte lite onödigt. Fast å andra sidan.. Aa, jag vet inte. Trodde ju han skulle somna men icke. Grät så fort han inte var i famnen.

Det jag ville få fram var att jag inte har haft någon egentid alls i dag. Är självvalt så det är inge synd om mig alls! :) Nu sitter jag och Ostiane och väntar på att gå och hämta Pia i skolan. O. sitter och försöker få en fluga att sticka härifrån. Hon är mer lr mindre rädd för den då hon kröp upp i mitt knä precis :)

Jobbar halv fyra- sju då F. var tvungen att åka till Paris innan fyra i dag.

Btw. Har tidigare nämnt att mitt liv är lite annorlunda här mot vad det är hemma. När O. hade vaknat och druckit lite saft ville hon kissa. Hon har precis börjat säga till när hon är nödig. Jag sprang och hämtade pottan och jaaa. Hon kissade i pottan! Jag ler ett leende som sträcker  sig från öra till öra och utropar "Super!" om och om igen. Hur ofta gör jag det i mitt vanliga liv?! Aldrig skulle jag vilja påstå men jag är nöjd med mitt au-pair liv. Kommer fortsätta att jubla när hon sitter på pottan :D

Nu ska jag leka lite med lilla coolingen här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0