Parkhäng och bajsdoft

Vilken dag, kära vänner. Vilken dag. Så mkt har jag inte skrattat på länge. Och då skrattar jag rätt ofta! :) Dagen var bra från början till slut i stort sett.

Anna och jag struntade i musée d'orsay och orangeriet då köerna var lååånga. Pallade inte att stå i dem, inte en dag som denna. Eller annars heller för övrigt. Betalar hellre och kommer in direkt. Min tid är dyrbar! Drog till Louvren och placerade oss i solställning på gräset. Lovely, lovely. Att välja klänning som klädsel var kanske inte en av de bästa idéerna jag har haft men..

Väntade på att Bella skulle komma. Hon hade ju annat för sig. Helt plötsligt ringer världens bästa ebba och liksom har vaknat till liv igen. Två timmar tidigare skulle hon hem och dö efter en blöt natt. Bestämde att vi skulle joina henne i Parc Monseau. Efter ett tag kom även Bella och Vincent. Mm, dejten hennes.

We had a great time. Var skitkul. Bella hade lärt Vincent alla fingrar på svenska. Så kul att det är det första han kan på svenska. Inte hej, tack och jag heter och sådant oviktigt. Hehe.. Sötbarnet Bella! :)

image394
The people.
image395
Var inte direkt ensamma.
image396
Ser ut som en bästa vänner-bild. SötEbba!
image397
You've got the smile, Märta!
image398

en liten bildserie med oss :P
image399
V. i Ebbas brills. Hippie? :)
image400
V. frågade om jag hade pojkvän och berättade att han
hade hittat en åt mig. Ska jag satsa???
image401
Fotograf: Ebba Sjöberg. :)
image402
Sötpricken Anna!
image403
Bella käkade upp min hårdamacka som numer var
mjuk macka :S



Efter ett tag splittade vi på oss. Jag lekte tredje hjulet med Bella och Vincent. Bestämde att vi skulle åka hem till honom. Här kommer dagens absolut bästa. Önskar att ni alla fick vara med. Eller nej, vid närmare eftertanke är det nog bäst för er att ni bara hör detta. Ledsen, min kära Isabelle, men detta måste folk få veta!!!

image404
Sötbarn! :) Och vilken gentleman sen då.. + i kanten :P

Han låter oss gå upp själva då han ska springa och köpa cola. Efter att ha hämtat andan lite (karln bor på sjätte våningen och det finns ingen hiss. Kom igen!) kilar jag in på toan för att pinkelinka. Bella skyndar sig in efter mig då hon måste utföra den längre toavarianten. Den då man vill vara på det sk. hemlighuset. Detta innan han kom. Jag, eller vi tre, önskar nog att det hade varit just hemlighuset. Ni vet, hemligheter är till för att förbli hemliga. Vincent kommer in precis när Bella gått in på toa. Ber för mig själv att hon inte ska välja att göra det. Ni vet, tjejer tycker ofta att sånt är så pinsamt. Nej då, efter ett tag kommer kvinnan ut och går in i köket medan vi sitter i "vardagsrummet". Ser att hon lämnat toadörren öppen och en mysig doft börjar smyga sig ut i lägenheten. Haha.. Ler för mig själv just nu! :) Ni vet när man hamnar i en situation där någon i sällskapet har vädrat sig lite och alla känner lukten men ingen säger något. Började bli en sådan situation men kolaste Vincent kläcker ur sig att "tu as fait un bon kaka"( ordagrant: du har gjort en god bajsning, Bella och jag försökte komma på vad man säger på svenska men vi kom inte på, ngn som vet?). Jag börjar asgarva, Bella likaså. Vet inte hur länge vi skrattade men fy fasen så kul det var. Hahaha.. Pinsamt för lilla Bellan :P God I love that man! Å jag som har bajshumor dessutom. Han nämnde själv att han skulle bajsa när vi var i parken. Gissa om han höjdes (heter det så?) i mina ögon då, en kille som säger sånt utan att blinka bara sådär. Haha..

Kvällen avslutades med mat bredvid Seine tillsammans med min kära vän Isabelle.

image405
Kilade förbi denna kyrka. Notre Dame.
image406
Härligt namn :P
image407
Myys!
image408
Finns 36 lr 37 broar i Paris. Smyglyssning av turitstbåtarna :P

Kort och gott. Underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0