Rätt in i kärleksnästet

Precis så var det i går. Vi hamnade mitt i Ingvar Kamprads lilla älskling (menar inte hans fruga om man nu har en...). Haha, hur ofta spenderar man sin fredagkväll på IKEA bara för att det är mysigt? Vi gjorde iaf det i går. "Vi" var Bella (the driver), Mikaela, Emelie och så Märtan. Bellas mission var blommor och vi andra var ute efter IKEAs lilla food-del. Jag suktade efter kaviar och kanelgifflar...

Vi kom därifrån med två blommor och mat. Jag sket i kaviaren - fatta känslan när jag sitter där i mitt kök hemma in da schwedencountry sen och ba: Mmmmmmmmmmmmmmm, mumma :) Blev kanelgifflar, Ahlgrens skyltar och salta fiskar. Djupt besviken blev jag då det inte blev ett Hurra-rop från munnen när jag fick smaka på de härliga svenskheterna. Gifflarna var ju knappt goda. Nu tänker jag strunta i det svenska tills jag kommer hem (jag ansvarar inte för om detta bryts någongång under min kvarvarande tid här, hehe..)








Var provsittar-kväll på IKEA :)


Kändes surt att bara gå förbi det där...

Happy ladies :)

Bilturen hem var ju som den var. Bland annat körde en man upp bredvid oss och började vifta med händerna. HJÄÄÄÄLP!, tänkte vi alla. Till slut, efter ca. fyra omgångar med viftningar, vevade vi ner rutan och fick reda på att vi inte hade lysena på. Det där med att ha förutfattade meningar är inte en speciellt bra idé eftersom man allt som oftast måste kasta dem i sopen. En fråga till er med körkort, visst vet ni att man kan vicka på backspegeln om man är bländad så att man inte blir bländad längre? Det är tydligen inte en allmän vetskap bland körkortsinnehavare.

Lite citat från gårdagen ska vi få med också...

- "Jag kommer att vakna upp en dag och så är det ett blåbär där" Bella om sin växt "vildbär"
- "Har du hand om finska barn?!" Mikaelas fråga till mig efter att jag försökt förklara ett uttryck på franska som stavas "hein". Hur många åker till Frankrike för att lära sig finska?
- "Nej men tjena" Emelies kommentar efter att ha smakat på chokladbollen från IKEA
- "En tjej där inne har nog fått en allergisk chock", säger jag. "Jag vet, hon är helt uppsvälld i ansiktet. Men jag tror hon har Downs syndrom", säger Bella (vi vet fortfarande hur det låg till..)
- "Men den här vägen har vi väl inte åkt på?!" Bella efter att ha gjort en U-sväng.

Mer IKEA-fredagar åt folket säger jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0