sätt dig skönt!

För detta kommer nog att bli några rader.. Har fasen inte skrivit på hela dagen. Jag är här, oroa er inte! :) Har tänkt fler ggr att jag ska skriva några rader men sen.. neej! gör det sen..

Börjar med att visa min lilla flicka. Hon hade samma kläder i dag. Jag smälter när jag ser detta! :)

image419

Pia till skolan. O. och jag cyklade och köpte havregryn. Off to school. Får jag härmed bara understryka att jag satte mig halv elva lr nå sånt, aptrött, och gjorde läxan. Lite halvsnabbt sådär. Jag var den ENDA som hade gjort den av oss fem som var där. Inte illa pinkat ändå - jag fick cred fast jag egentligen inte var så jättevärd den men va fan. Eller jo, jag hade ju gjort läxan. Ha! :)

  

1. förberedelse av gröt. Stor skål till Märta och liten skål till O. :)
2. lassa in!

Hem. Käka. Off to gymmet (!) Ja, men här stannar jag till och berättar lite. Bikade i väg för att testa i fall löpbandet fortfarande var i bra skick. Testade i 20 minuter innan jag kände att jorå, löpbandet håller. Kändes bra att köra igen. Svettig som en syltlök (parallelen drogs då en syltlök är helt vattnig när den tas upp ur burken, dåligt va?! :P Såhär rolig blir jag när jag är trött) hoppade jag snabbt som ögat in i duschen. Hade en kvart och fem minuter tills jag började. Oj, detta inlägg tar en mer och mer oseriös bana! Jag hann! Jaja, en minut lr två men jäkligt bra. Tar iaf 7 min. med cykeln. Stretching hanns ej med och ej heller 10 min. på crosstrainern.


3. så här ser de ut när jag off från school.
4. svettig och illröd i fejjan. Jag blir vanligen inte jättesvettig men i dag. Jaa, så nu vet ni det också ;P

In med mellanmål i munhålan, av me tishan och fram med huden. Lapade sol medan jag badade fossingarna i barnens "pool". Frös ju inte direkt när jag kom hem. Hittade en vattenpistol och vips hade jag startat ett krig. F. sa innan jag gick till barnen i "poolen" att jag kunde ta med en liten stol och sätta mig bredvid. Nej, det är ingen fara svarar jag med ett stort leende. Hon skrattade lite åt mig. Haha.. Vadå, barnasinnet är en viktig del av vuxenlivet! Nej, av ungdomslivet! :)

Promenad med lillen till bibblan och sen till Bella för att säga hej. Därefter köpte jag i cigaretter till F. och tjejen i kassan började fråga om lillen som jag för stunde hade i bärsele. Hon sa "Félicitations!" vilket betyder gratulerar. Hon trodde att det var min unge!!! Jag bara log lite och gick. Helt skärrad. Haha.. Jösses. De frågade om han var min bebis på biblioteket också när vi var där, då jag höll honom i famnen. Läskigt! JAG ÄR INTE MAMMA!!! haha :)

Kvällen spenderades hos Bella. Innan Bella hade jag badat flickorna men blev sedan off duty då de åt med besöket sitt. Jag käkade upp de två "Dennis"-korvarna som jag sparade när la familia var här. Jäkla gott ska ni veta!



5. korvarna blev svarta på en gång. Blev helt chockad. Som tur var gjorde det inte så mkt för smaken. Nu får jag vänta ända till augusti innan jag får njuta av denniskorv igen. Hur ska jag klara mig?! Vad tycker ni om min fina uppläggning förresten. Min ultrasnygga sallad är inte att leka med :)

Nu så. Fick in hela dagen rätt bra ändå tycker jag! :)

Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Varje gång jag går in på din blogg börjar jag längta jättemycket tills jag åker!! :D Men jag undrar, har lillen nått namn än? Han är väl lite mer än en månad nu eller?

2008-05-07 @ 08:36:15
URL: http://eemmelie.blogg.se
Postat av: Marthina

Emelie: Jaa, du ska längta för det är så härligt! :) Ja, han har ett namn men ja vill hålla honom lite hemlig. Finns många äckliga därute vet du. Vill kopieringsskydda bilderna så jag kan lägga ut honom på bloggen. Det kommer, lugn :) Tror dock att jag skrev ut namnet precis när han föddes? Snart två faktiskt :)

2008-05-07 @ 10:27:42
URL: http://marthinaas.blogg.se
Postat av: Emelie

Oj det kanske du gjorde :S Får ta och läsa lite i arkivet ;)
Ja, jag började verkligen längta när vi var i Skottland för det var så himla härligt att vara utanför Sveriges gränser och uppleva ett helt nytt land och kultur, så jag ser verkligen fram emot det!!

2008-05-09 @ 18:11:14
URL: http://eemmelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0